Announcement

Collapse
No announcement yet.

500 Abarth och Bravo 1.6MJT i nya Teknikens Värld

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 500 Abarth och Bravo 1.6MJT i nya Teknikens Värld

    Japp, 500 Abarth (samma bil jag fick prova och som fanns till salu i Kungsbacka) får bra kritik, men Bravo med nya snåldieseln (0.45l/mil) bemöts med sura miner lite som vanligt i Teknikens Värld. Trots att den får rätt höga poäng totalt.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

  • #2
    Dom e ju nästan alltid kinkiga när dom inte får köra BMW! Har slutligen tröttnat efter cirka 10 år som prenumerant. Den e ju lika snabbläst som Fiatelisten numera... bryr mej inte om att BMW bytt färg på nån knapp eller flyttat ett klistermärke i motorrummet. Eco-Bravon fick finfin kritik i Vi Bilägare, inte vanligt det heller men den kostar bara 1/3 av TV så det kan jag leva med!! Inte så mycket från BMW heller!

    Comment


    • #3
      Bravo T-Jet fick även riktigt bra beröm i AMS för nåt år sen, men T.V. är oförbätterliga..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Men "nya" VW Golf fick bra betyg, väldigt överraskande...
        Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
        Fiat Marea Weekend 1,6 -97

        Comment


        • #5
          ja vad trött man blir, som sagt får den ju rätt höga totalpoäng men den skall särbehandlas, konstigt att de inte säljer något nån gång när alla journalister skriver o behandlar Fiat som de gör..

          - Fiaten presenteras sist i testet på en egen sida, inte mot nån som de andra = det konstiga alternativet

          - Det är Fiaten de åkt i diket med (hur f-n kan de åka av på en vad det ser ut rak väg?) och tar lite bilder på så att folk kan ha roligt åt det..

          Fiaten var ju absolut snålast av de testade, borde inte det lyfts fram mer i dessa tider? Mitsubishin får samma poäng i säkerhet som Bravo trots att den inte ens testats i Euro NCAP? Knäkrockkudde saknas står det på Bravo på de andra står det inte på alla ifall de har det eller inte.. De skriver alltid det negativa först i alla meningar.

          /
          H

          Comment


          • #6
            Exakt det jag reagerade på oxå, dessutom är Bravo extremt tyst enl. alla andra tester, det håller man tyst om.. Just decibelmätning fattas i detta test..

            Sen kör de som sagt med "halvtomt glas" istället för "halvfullt"...
            De skriver att "vissa uppfattar inredningen som billig, andra tvärtom".
            De hade ju kunnat skriva som på en Audi/vw/volvo: "vissa uppfattar inredningen som högkvalitativ, andra tvärtom".
            2 olika sätt att beskriva samma sak, men det första uppfattas mkt mer negativt.
            Last edited by per; 9 January 2009, 16:11.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              TV.. Don't get me started på den där blaskan.. Det gör bara ont!

              Jag vill påstå att ALLA bra biljournalister i det här landet har sitt ursprung i TV fram till -90-00-talet. Sen måste nåt skit ha hänt alltså. Tidningen har dränerats på all journalistisk kompetens och liknar mest fet Aftonbladet BIL-bilaga!

              Står Bonniercheferna med piskor av eld och syra och kräver högre vinst till varje pris?
              Har något klappträ kommit på att man ska "bredda målgruppen" och därför kopierat bilsports hejdundrande artikelstil?

              All biljournalistisk heder i TV dog när halva redaktionen hoppade över till Automobil och gjorde bra blaska av den - Med samma skrivstil som de bästa delarna av TV's glansdagar (också skumt om någon vettlös sate skulle fråga mig)

              Vet inte vad jag ville ha sagt med det här. Blev bara så jävla arg
              Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
              Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
              Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
              http://fiatpanda.wordpress.com/

              Comment


              • #8
                Såg TV test 500 - en röd på shelegatan förra veckan, ska dom göra om testet?

                Mejlbombning kanske.... aj fan visst ja FRA ser mig
                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                S/y Mascot
                S/y Rebell
                20vT
                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                Comment

                Working...
                X