Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fucked up.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fucked up.

    Hello my name is Torben.

    Today Friday I have just experienced how stupid and arrogant people can be.
    I have contacted member Axl Hendrix of this forum, cause he had put his Fiat coupé for sale.
    After a couple of phone calls, we made an appointment that I would travel over 5 hours in train, from Malmö to Trollhättan to see the car Sunday, buy it and then drive approximately 350 km back home. BUT that is not what happened. I spent a lot of time and effort to arrange everything and booked a train ticket that cost me almost 1000 sek.
    Later on today I received a SMS, that he wouldn’t sell the car anyway and he was sorry. I was disappointed, but fair enough, everybody can change their minds. I called him up to tell him that I would appreciate if he would pay back my unused train ticket expenses, that just has been flushed out the toilet, but he wouldn´t, because it was not his fault that I have booked tickets already -which he already knew I had and bla bla bla.
    I think that this is the lowest thing to do to other people, it’s not my fault that this arrogant idiot changed his mind about selling his car, he should rather think about the consequences it has, when he do something like that to other people.
    So my advice to you guys, don’t ever buy or do anything else with that guy, unless you will be cheated and disappointed on the highest level.

    Regards Torben

  • #2
    Hmm... taskig situation, verkligen.
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

    Comment


    • #3
      Kan man inte lösa in biljetten hos SJ?
      Förut fick man tillbaka en del på en oanvänd biljett även efter avfärd.
      Click here to visit Raceitaly
      ______________
      Fiat Coupe 20VT Plus -99
      Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
      Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
      Acura Legend 3,2l V6 -91
      SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

      "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
      Murphy´s law.

      Comment


      • #4
        It sucks mate, I'm sorry for u! Hope u find a new coupe even if pearl white are unusual.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Ok då var det inte bara jag som kände mig lurad!

          Jag ringde samma dag Axl la ut bilderna på sin bil och pratade med honom. Allt var fine och vi kom överrens om ett pris. Jag ville komma och hämta bilen redan dagen därpå. Men vi kom överrens att jag skulle komma upp på Söndag istället. Jag tog ut pengarna så jag hade dom cash i handen, det har kostat mig 300kr i avgift. När jag sen planerar med honom hur vi ska mötas så velar han och är ovillig att tillmötes gå mina önskemål, bla att han möter upp mig på centralstationen i Göteborg. Jag kommer ju dock ända från Malmö. Bilen har inga vinterdäck och den ska köras ner till Malmö. Bilen är avställd och oskattad. Helt plötsligt verkar det bli för mycket bekymmer för Axl att sälja sin bil.

          Snacka om att jag kände mig snopen!
          Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

          Comment


          • #6
            Skum snubbe minst sagt..
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Fullprisbiljetter får man tillbaka pengarna på om man avbokar före tågets avgångstid.

              Annars borde man kunna splitta på kostnaden i denna situation. Generellt är det alldeles för mkt intressekoll
              annonser på forum.

              "Funderar på att ev. sälja min älskling bla bla bla" - Va fan vilka veliga människor.

              Comment


              • #8
                Hello Guys.

                Thanks allot for your support.

                I think this is a even more sad story, cause I’m apparently not the only one that has been cheated and felt extreme stupid by him, I feel sorry for you Black_GT.

                Regarding the train ticket I cannot get it refunded because I had to”check in” on the internet to print out the ticket.

                By the way, why is his ad still available under ”for sale” when we know there is nothing to come for??

                Can the ”Moderator” of this forum make all of us a favor, and please remove his ad?

                Have a nice weekend.

                Regards Torben

                Comment


                • #9
                  [QUOTE]Originally posted by Black_GT
                  [B]Ok då var det inte bara jag som kände mig lurad!

                  Jag ringde samma dag Axl la ut bilderna på sin bil och pratade med honom. Allt var fine och vi kom överrens om ett pris. Jag ville komma och hämta bilen redan dagen därpå. Men vi kom överrens att jag skulle komma upp på Söndag istället. Jag tog ut pengarna så jag hade dom cash i handen, det har kostat mig 300kr i avgift. När jag sen planerar med honom hur vi ska mötas så velar han och är ovillig att tillmötes gå mina önskemål, bla att han möter upp mig på centralstationen i Göteborg. Jag kommer ju dock ända från Malmö. Bilen har inga vinterdäck och den ska köras ner till Malmö. Bilen är avställd och oskattad. Helt plötsligt verkar det bli för mycket bekymmer för Axl att sälja sin bil.




                  "och är ovillig att tillmötesgå mina önskemål"
                  Åh, stackare där........
                  De gånger jag köpt vare sig bil eller maskin, moped eller MC, så gjorde jag en jädra bra grej.....jag åkte till platsen och kollade på fordonet.....är du med? Lägg märke till att jag varken bad någon betala min resa eller att reservera, samt inte åkte 3/4 av vägen, jag slog till på HELA vägen. Om det är för långt att åka....åk inte då.

                  Nu e jag jädrigt trött på det här skitsnacket, jag är gärna kvar här på forumet då jag fått en massa bra info och tips från kunnigt folk. MEN jag tar inte en massa skitsnack, biljetten erbjöd jag mig att betala hälften men han var så grinig så han tog inte det senare la han på luren. Det är en olycklig situation.
                  Så här slutar skitsnacket, bilen inte till salu, jag gillar den för mycket, jag är gärna kvar här på forumet OCH jag hoppas att diskutionen slutar HÄR. Tack för mig
                  Your opinion is wrong, no more free speech for you

                  Comment


                  • #10
                    "och är ovillig att tillmötesgå mina önskemål"
                    Åh, stackare där........
                    De gånger jag köpt vare sig bil eller maskin, moped eller MC, så gjorde jag en jädra bra grej.....jag åkte till platsen och kollade på fordonet.....är du med? Lägg märke till att jag varken bad någon betala min resa eller att reservera, samt inte åkte 3/4 av vägen, jag slog till på HELA vägen. Om det är för långt att åka....åk inte då.

                    Nu e jag jädrigt trött på det här skitsnacket, jag är gärna kvar här på forumet då jag fått en massa bra info och tips från kunnigt folk. MEN jag tar inte en massa skitsnack, biljetten erbjöd jag mig att betala hälften men han var så grinig så han tog inte det senare la han på luren. Det är en olycklig situation.
                    Så här slutar skitsnacket, bilen inte till salu, jag gillar den för mycket, jag är gärna kvar här på forumet OCH jag hoppas att diskutionen slutar HÄR. Tack för mig [/B][/QUOTE]

                    Vänte lite här...

                    Det är väl du som gjort fel här Axl.
                    2 pers med någorlunda samma story, skriver samma ang dig så bör du nog ta och visa en lite mera ödmjuk sida.
                    Vem som sagt vad till vem kan inte vi veta något av.
                    Det enda jag ser är hur du ödslat tid/pengar gämtemot andra Fiatvänner..

                    Tänk efter.. hur skulle du ha reagerat om någon gjorde samma mot dig?
                    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                    Mina Bilar.. Past & Present!

                    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                    Comment


                    • #11
                      Då är det väl bara för "Torben" att maila över sitt konto så betalar "Axl Henrix" 500:- så är den saken reglerad i godo?

                      Att säljaren inte vill, ställa på/betala skatten för att åka från Trollhättan till Gbg C (8 mil enkel väg) för att visa upp bilen utan att affären är klar och handpenning betald kan jag iofs förstå. Finns många testpiloter som tittar runt/skambjuder utan att köpa.

                      Köparen fr Malmö kan ju lika gärna åka tåg hela vägen till Thn direkt. Inte kostar det 300:- att ta ut pengar från sitt eget konto. Då bör du nog byta bank.

                      Peace out kidz.
                      Last edited by tempra33; 25 January 2009, 01:20.

                      Comment


                      • #12
                        Det är inte synd om mig ett dugg. Tvärt om jag är skit glad att jag inte köpte bilen Visar sig att den har massor av frågetecken! Import bil som saknar alla dokument, har ingen röd nyckel, verkar krockad, osv. Du vet ju inte ens om den är chippad eller inte??

                        Jag hade kunnat åkt till Kiruna om det hade behövts. Problemet är att säljaren ville plötsligt inte sälja längre.

                        Lyssna nu alla, en säljare kan få ändra sig det är inget fel med det. Ingenting är klart förren det är underskrivet. Jag tror dock att i detta fall så ville säljare inte sälja redan från början utan ville bara kolla intresse. Han är inte ärlig från början. Då ska man inte vilseleda köparna så pass långt som Axl gjorde, utan man ska säga direkt att man bara vill kolla intresset.

                        Björn aka Axl Hendrix , det är du som har gjort fel här så ta det som en man. Gå inte runt och var stöddig nu utan visa lite förståelse istället. Jag förstår att du vill försvara din heder men nu är saken redan gjord och det är inte bara jag som intygar detta, utan vi är flera som är berörda.

                        Lägg ner din yxa nu och andvänd mit tips istället, nämligen att tänk efter noga innan du sätter ut en bil till salu här på forumet så slipper vi massa missförstånd i fortsättningen.

                        Jag har varit medlem här länge nog att inte låta mig dras med i någon pajkastning. Ända anleding att jag skrev här var pga att det fanns flera som var berörda och jag ville visa att han inte var ensam. Allt jag har sagt är fakta. Jag har inte hittat på eller ljugit om nogåt.
                        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                        Comment

                        Working...
                        X