Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lackering i Göteborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lackering i Göteborg

    Min röda Alfa 156:a fick en parkeringsskada (uppslängd dörr i medvind) för ett par veckor sedan och Auto-Tech i Aröd skulle få göra jobbet. De har gjort finfina jobb i släkten och bekantskapen förut, så valet var enkelt. Länsförsäkringar godkände offerten.
    Nu har ju firman typiskt nog gått i konkurs och Alfan behöver pysslas om av någon annan lackeringsfirma. LF rekommenderade Hogmalms Bil och Plåt, men jag vet inte om jag litar på det. Försäkringsbolag ser nog till att det blir billigast möjliga.

    Någon som med gott samvete kan rekommendera en lackverkstad i Göteborg, helst Hisingen? Det är en partiallack det är frågan om så det får vara en lackerare som bryr sig om kulörmatchning och inte bara läser recept innantill.
    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

  • #2
    Autoplåt, på Tagenevägen 40. Kaj är dessutom van med Alfor.
    Fiat 132 2000 -79
    Alfa Romeo Alfetta 2,0TS -84
    Land Rover Discovery Td5 HSE -04
    Land Rover Freelander 2 HSE -08

    Comment


    • #3
      Stiggans är bra
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Paintworx, han är lite speciell men duktig.

        http://www.paintworx.se
        CC Paint WorX
        Backa Bergögata
        422 46 Hisings Backa

        Tfn: 031 - 52 52 59
        Mobil: 0736 - 39 75 77

        Comment


        • #5
          Vad jag förstått så är det inte längre lackeraren som bestämmer vad det kostar? Istället bestämmer försäkringsbolaget vad det kostar och lackeraren får välja om han accepterar eller inte?

          När jag snackade om lackfirmor så var det inte snack om vad det kostade istället pratade man om man "har" det aktuella bolaget.
          Porsche Boxster S 2002

          Comment


          • #6
            Originally posted by TobbeC
            Vad jag förstått så är det inte längre lackeraren som bestämmer vad det kostar? Istället bestämmer försäkringsbolaget vad det kostar och lackeraren får välja om han accepterar eller inte?

            När jag snackade om lackfirmor så var det inte snack om vad det kostade istället pratade man om man "har" det aktuella bolaget.
            Det låter inte helt orimligt. Finns väl risk att man som kund vill smussla undan lite stenskottslagning samtidigt.
            Frugan (det är hennes Alfa och buckla) ringde i alla fall till Autoplåt och bokade behandling. Kaj var tydligen sugen på att tjôta också.
            Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

            Comment

            Working...
            X