Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verkstad i Malmö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Verkstad i Malmö?

    Hej!
    Tänkte hör om någon vet om där finns någon verkstad nere i Malmö trakterna som gör kamrems byte på Coupe?
    Henke här!
    Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

  • #2
    Champion auto...

    ..bytte på min, utan något problem. kostade 11500, då han gör det på, det gamla sättet. Jag föredrog det, då jag inte ville ha ett mekaniskt slitage, på AC-rör o dyligt, vilket det blir när man inte lossnar på allt, eftersom man måste föra motorn lite åt sidan. Det var dessutom kul att se att allt var ok, när motorn var ute. Marcus är duktig. Har aldrig haft problem, när jag hämtat ut min bil. Han har dessutom en "våg" , som gör att det blir rätt spänning på kamrem. Detta slarvar många verkstäder med,då dom tycker att dom har tillräckligt med "erfarenhet". Den kostar ju en del, denna lilla makapär. Tack för ordet.

    Mvh Alex.

    Comment


    • #3
      Liten lista på verkstäder finns annars under Stickyn på Teknik.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Orkar du ta dej till Halmstad så finns Tylösand motor där. Servat Fiat & Alfa i snart 30 år. Jag har servat mina bilar där i 4-5 år nu, bra service och bra priser och trevligt folk. Bara att ringa 035-210270... Nä, jag jobbar inte där..!

        Comment


        • #5
          Originally posted by captain
          Orkar du ta dej till Halmstad så finns Tylösand motor där. Servat Fiat & Alfa i snart 30 år. Jag har servat mina bilar där i 4-5 år nu, bra service och bra priser och trevligt folk. Bara att ringa 035-210270... Nä, jag jobbar inte där..!
          Ok, låter ju bra. Vad tar dom för ett kamrems byte då?
          Henke här!
          Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

          Comment


          • #6
            Originally posted by slowly
            Ok, låter ju bra. Vad tar dom för ett kamrems byte då?
            Ringa o fråga firman ?

            Comment

            Working...
            X