Announcement

Collapse
No announcement yet.

BEFRA i Helsingborg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BEFRA i Helsingborg?

    Hej!
    Är det någon som vet vad BEFRA i Helsingborg tar för ett kamremsbyte?
    Henke här!
    Kör just nu: Fiat Coupe 16V Turbo+

  • #2
    Ring och fråga!

    Comment


    • #3
      har ingen aning om priser men kan säga att de har riktigt bra service och schysta är dom. vår familj är Alfa/Fiat/Lancia frälsta och är mer eller mindre stammisar där. rekommenderas!
      Fiat Marea 1,8 16v -98 dB-tävlingsbil

      Comment


      • #4
        Har inte servat där men handlat av Risto flera gånger. Verkar defintivt kunna sin sak och är en riktig Fiat och Alfa entusiast . Inte bara ett jobb för honom!! Dessutom en riktigt trevlig prick som gärna snackar Italienska vrålåk!! Väntar du dej en verkstad med polerat yttre så har du hamnat fel men kunskaperna finns definitivt där. Priserna är säkert vettiga, har inte kännt mej lurad. Använder originaldelar och det är väl inte fel!! Vad jag förstår så är fastigheten inlöst av HBG kommun för många år sedan för planläggning av området och Befra hyr av kommunen sedan dess. Ingen vill lägga pengar på en fastighet som eventuellt kanske möjligtvis ska rivas om ytterligare 20 år..eller inte..tjaa.. väl investerade kommunpengar eller?! Vad du än hittar på så lämna inte din bil till Bilcirkeln på andra sidan E6:an, är väl auktoriserade för Fiat/Alfa eller har varit. Har du inte blivit blåst innan så kan du säkert få prova på det där!!! Jag har provat...

        Comment


        • #5
          Originally posted by captain
          Har inte servat där men handlat av Risto flera gånger. Verkar defintivt kunna sin sak och är en riktig Fiat och Alfa entusiast . Inte bara ett jobb för honom!! Dessutom en riktigt trevlig prick som gärna snackar Italienska vrålåk!! Väntar du dej en verkstad med polerat yttre så har du hamnat fel men kunskaperna finns definitivt där. Priserna är säkert vettiga, har inte kännt mej lurad. Använder originaldelar och det är väl inte fel!! Vad jag förstår så är fastigheten inlöst av HBG kommun för många år sedan för planläggning av området och Befra hyr av kommunen sedan dess. Ingen vill lägga pengar på en fastighet som eventuellt kanske möjligtvis ska rivas om ytterligare 20 år..eller inte..tjaa.. väl investerade kommunpengar eller?! Vad du än hittar på så lämna inte din bil till Bilcirkeln på andra sidan E6:an, är väl auktoriserade för Fiat/Alfa eller har varit. Har du inte blivit blåst innan så kan du säkert få prova på det där!!! Jag har provat...
          Instämmer om Befra,, de kan sina Italienare !
          Risto har jag aldrig haft anledning att bråka med, även om det blev fel en gång så löste det sig utan problem.
          Bilcirkeln däremot känns lite mer osäkra, så de fick inte göra kamremsbyte (De visste inte om man skulle byta spännrulle eller inte )
          Men så är det om man inte har så mycket erfarenhet av bilarna, sak samma med reservdelshanteringen,, något osäkert,, även om de fixar det mesta av Olle Olsson.
          Fiat for FUN

          Comment

          Working...
          X