Announcement

Collapse
No announcement yet.

Importera Coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Importera Coupé

    Jag sitter och kikar lite på en Coupé och resultatet blir mer och mer att jag känner att jag måste ha en sån. Jag funderar därför lite på om det kan vara något att importera från Italien, någon som vet hur priserna är där nere? Hur är kvalitén på bilarna i Italien? Problemet med import från Tyskland är just att dom är stenhårt körda samt att otroligt många har skruvade mätare. Vad ska man försöka satsa på? Först kikade jag på en 16VT, men känner mer och mer att det kanske är värt att lägga till pengarna och få den med 20 ventiler istället.

    Har ni några andra sidor med mer information kring denna bil? Jag tar gärna emot och läser allt av värde för tillfället.

  • #2
    Jag var på väg att hämta en bil där för 2 år sedan.... hade biljett och allt. Men det sket sig , tyvärr !
    Då hade jag fått ett pris som låg ca 40papp bättre än här. Det är inte som att hämta en bil från tyskland direkt. Andra papper, andra rutiner, personliga nummerskyltar där man måste ordna tillfälliga skyltar i varje land... typ.
    Annars är det väl värt ett försök ! Men italienarna är inte alltid att lita på och språket gör det ju lite krångligare då engelska inte är deras bästa språk. Lycka till ! Mvh Togge !
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • #3
      tyskland brukar väl inte vara något problem?

      tänk på att kamremsbyte på 20vt kostar ~10000:-, och ska göras senast vid 8000 mil. Kolla även grenröret innan du köper en bil, det är vanligt att dom spricker, och det är jobbigt (=dyrt) att byta
      /Peter

      Comment


      • #4
        20V eller 16V???

        Det är ganska exakt ett år sen "begäret" drabbade mej! Började med en silverfärgad -00:a på Torvalla Bil i Haninge. Tyvärr var den alldeles för dyr för min plånbok! (198000:-) Efter ett antal provkörda och ratade 20 "ventilare" hittade jag en svensksåld -98. Priset var rätt! (130000:-) Jag fick byta in Plättan!(Punto 75SX -97) Bilen hade nytt grenrör, ny turbo och alla remmar bytta!! Hade jag inte haft sån "tur", hade jag nog försökt hitta en fin 16V istället..... Det är gott "orr" i 20V, men kan kosta skjortan om man har oflax.... Lycka till i letandet!!!
        Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
        Volvo V50 T5 -05

        Comment


        • #5
          Tänk

          på att italienarna inte är dom bästa på att vårda bilarna...
          Då får man nog räkna med ett antal små o stora bulor här o där med tanke på hur dom kör!
          I Tyskland finns det ju mängder av Coupér att välja bland bara att kolla på www.mobile.de eller liknande sidor...
          /HH

          Comment


          • #6
            som italienare själv ger jag mig in

            i diskussionen och vill nog påstå att en fiat från italien är mer att lita på än tyskarnas skruade och krockvidsgjorda bilar. Killen, vill du ha hjälp med att hitta i italien ska ja sätta min morbror på jobb han bor vid milano , ska själv ner i påsk men förstår det är lite lång tid.

            Lyssna, ja bara vet ett par stycken som donar med tyskimport, därav litar jag inte på bilar därifrån ... fast känner du folk i tyskland så kan du ju få en bra bil utan lurigt grejs med den men kommer du ensam så e de nog rätt kört kanske . En polare till mig tjänar rätt bra på import, han tar hem krockade sportbilar, fixar dom själv här i sverige, säljer med en rejäl vinst. Han säger nada till kunderna om det, inte sjysst men det är så satans öppet så alla borde veta att det är mycket lurigt men även svenskar luras, Ford i Sverige t ex hade problem för några år sedan med att verkstadskillar ställde om digitala mätare i kunders bilar mot svarta kulor .... så det finns överallt ...

            16v eller 20v ... tja .,... tror det skiter sig i slutändan ... ingen bil är billig att äga och inte denna bil .... sen kan man försöka hålla kostnaderna nere lite genom att inte ha värsta modellen ... 16v är utprövad och bra motor .... likaså 5:an med .. men priset skiljer sig ... så vad önskar du dig ? muller eller rått ljud ?

            Ne men om du vill så hör av dig ... kan nog hjälpa dig till en sjysste bil ... ok ... ha de gott o nytt år på er

            Rolle
            Coupé 16v Turbo -96
            Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

            Comment


            • #7
              Hatter kan inte du kolla om du kan hitta vänster blinkers/dimljus glas där nere på nån skrot mitt e trasigt och nytt kostar 1800:- så om du orkar och råkar hitta ett om priset är bra köper ja den av dig +lite för besväret ?
              Fiat Coupé Turbo
              Fiat Uno Turbo
              Lancia Delta Evoluzione 1

              Comment


              • #8
                fing> jag har bytt så att jag har blinkers / backljus på båda sidor, så du kan få köpa blinder/dimljus av mig om du vill .. annars är det väl billigt på nån skrot?
                /Peter

                Comment


                • #9
                  Jag vill också ha vänster dimljus/blinkers fast FRAM.
                  //Martin
                  Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                  Åker - Cheva Transsport -01
                  Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                  Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                  Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                  Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                  Comment


                  • #10
                    de verka som de löste sig med killen som har byttat här juh gott nytt år

                    Originally posted by FinG
                    Hatter kan inte du kolla om du kan hitta vänster blinkers/dimljus glas där nere på nån skrot mitt e trasigt och nytt kostar 1800:- så om du orkar och råkar hitta ett om priset är bra köper ja den av dig +lite för besväret ?
                    Coupé 16v Turbo -96
                    Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

                    Comment


                    • #11
                      Jag vill ha fram alltså inte bak lysen
                      du har baklysen va chorus ?

                      har letat och ringt till alla skrotar som har coupen inne men ingen har kvar lampglas
                      Fiat Coupé Turbo
                      Fiat Uno Turbo
                      Lancia Delta Evoluzione 1

                      Comment


                      • #12
                        Jag har också sökt igenom sverige.
                        //Martin
                        Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                        Åker - Cheva Transsport -01
                        Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                        Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                        Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                        Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                        Comment


                        • #13
                          fing> aha.. ja.. bak har jag
                          /Peter

                          Comment


                          • #14
                            Mmh men hatter du kan juh tänka på de iaf
                            Fiat Coupé Turbo
                            Fiat Uno Turbo
                            Lancia Delta Evoluzione 1

                            Comment

                            Working...
                            X