Det gick ju inte att missa! Jag är numera stolt ägare till en Fiat 850 s IDROCONVERT. En mycket sportig sak med en manuellt växlad automatlåda och 37 vilda hästar. Växelspak med vanliga växellägen där kopplingen sitter i växelspaksknoppen, ingen kopplingspedal alltså, eller så lägger man i fyran och glider iväg med en automatlåda.. långt före paddlar på ratten!! Skulle ju inte ha fler bilar men dom söker upp mej på något vis..jag letar ju inte..dom bara står där helt plötsligt!!! och alla e ju på väg till skroten..måste räddas!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Så har man köpt en Fiat igen...!
Collapse
X
-
Re: Så har man köpt en Fiat igen...!
Men Mr Morgan!!Originally posted by captain
Det gick ju inte att missa! Jag är numera stolt ägare till en Fiat 850 s IDROCONVERT. En mycket sportig sak med en manuellt växlad automatlåda och 37 vilda hästar. Växelspak med vanliga växellägen där kopplingen sitter i växelspaksknoppen, ingen kopplingspedal alltså, eller så lägger man i fyran och glider iväg med en automatlåda.. långt före paddlar på ratten!! Skulle ju inte ha fler bilar men dom söker upp mej på något vis..jag letar ju inte..dom bara står där helt plötsligt!!! och alla e ju på väg till skroten..måste räddas!!
du börjar ju faan i mig likna mig
men som du säger allt borde räddas
hahahaha
men det är ju oxå så att det e jävligt svårt att hålla fingrarna borta från kakburken!
jättegrattis! till raketen!
Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?
Mina Bilar.. Past & Present!
Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!
Comment
-
Re: Så har man köpt en Fiat igen...!
Grattis !Originally posted by captain
Växelspak med vanliga växellägen där kopplingen sitter i växelspaksknoppen, ingen kopplingspedal alltså, eller så lägger man i fyran och glider iväg med en automatlåda.. långt före paddlar på ratten!!
Skulle man möjligtvis kunna få se en bild på växelspaken , har aldrig sett eller hört talas om denna funktion innan , alltså på gamla bilar då
Comment
-
Coolt! Bilder!
Comment
-
Tjaa! Modellen är ju inte speciellt ovanlig, en helt vanlig 850! Jag kanske tog i lite när jag kallade den mycket sportig...Det ovanliga är ju växellådan. Fanns bara en i FCC:s matrikel och den är inte registrerad som en Idroconvert i bilregistret men kan ju va en sån ändå. Lite mek blir det dock...12 års avställning är ju inte speciellt nyttigt för bromsar mm..men det ska nog gå!! Återkommer med info!!
Comment

Comment