Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ritmo Abarth 130TC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ritmo Abarth 130TC

    Bor på Åland och här finns det en kille som i princip har som bussiness att samla på sig en massa roliga bilar o sen inte göra absolut nånting med dem...han har för övrigt en massa mopeder med. Fick höra talas om att han hade en Ritmo Abarth 130TC och snackade med han om den var till salu och fick svaret "om pengarna var de rätta" så jag for o kollade på den. Den hade stått ute x antal år. rosthål i trunken under fönstret, rosthål vid bakre sidorutan. färgen var vit. fans en del ytrost här o där. 1-2cm vatten på golvmattan. avloppet slut och lite annat som inte var riktit fräsh i inredningsväg. motorn ska fungera sa han o han sa att han körde dit den. Jag gav ett prisförslag på 500€(5300kr ca) men fick då svaret "nej, för det får man inte ens förgasarna" så det hela låter ju onekligen lite väl prissatt. Något prisförslag kunde han inte ge men skulle ev höra av sig. Har ni några tips på vad denna bil skulle kunna vara värd? Är onekligen en del jobb med den. Till historien hörde att jag hörde om bilen av förra ägaren som hade den före nuvarande och hade haft den som bruksbil när han hade den...

  • #2
    Det är faktist sant kompis, bara förgasarna och insuget är värt de pengarna.
    Kolla med Ulf / Fiat Abarth här på forumet, han har en själv. 130TC kostar.. Bara att hosta upp om man vill ha en!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Mer värt för mig att få den i skick än att den står utomhus med vatten i bilen och är dyr

      Comment


      • #4
        Jo. Han kanske inte har satsat så hårt på att sälja än.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          tjena!

          har du bilder på den

          som per sagt.. dom kostar.. men om dom e i dåligt skick så ska dom inte kosta för mkt.
          Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

          Mina Bilar.. Past & Present!

          Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
          Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

          Comment


          • #6
            Nej tyvärr har inte bilder på den. Det jag stör mig mest på är att killen har var jag har hört runt 80 bilar, många lite speciella som mest bara står runt ute på gården o förfaller! Nja va ska man säga egentligen, det jag såg var att innertaket såg lite hängigt ut, vid högra bakrutan var det ett rosthål o så hade rosten ätit sig på kanten. vid högra dörren var det ytrost vid ingången. rosthål på trunkluckan just under fönsterlisten samt att luckan var rostnaggad nertill. en del mögel i bilen, typ några cm vatten på mattan förarsida, nämnde de åt ägaren men han sa "de måst ha regnat in då" och sen var de inget mer med det. Han mindes inte hur länge den stått där men den var ditkörd. Taklampan lyste så batteriet var inte helt dött iaf, vi testade aldrig starta den dock. avloppet var avrostat och sen lite ytrost här o där på bilen. annars var den komplett och hade abarth lättisarna kvar men en bottenlist borta men den skulle ligga i bilen.

            Comment


            • #7
              Kan också tillägga att jag fick tips om en annan ritmo abarth förr som också stod och förföll men hann inte till killen som hade den före han sålt den åt en annan. Hörde med han men han skulle kapa taket av den och lägga in störtbur och köra folkrace med den... Han var oövertalbar så den är förstörd nu

              Comment

              Working...
              X