Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saknar ESP/ASR i Stil MW 1.8 2004???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saknar ESP/ASR i Stil MW 1.8 2004???

    Hej compadros.

    Min brorsa har köpt sig en Stilo 1.8 Dyn Multiwagon.
    Årsmodell 2004 med diverse fel... (som jag får fixa.. :

    En fundering:
    Detta är ju 1.8 med två-zonsklimat etc.
    men den verkar sakna antisladd och Anti-spinn...
    Knapparna i ratten för stereo etc. saknas även dom.

    Jag trodde att detta var standard då det fanns på min egen 1.8 Dyn 2002, men nu ser jag flera annonser på Stilo MW 2004/2005 som verkar sakna dessa knappar i ratten och även ESP.

    Var detta tillval på just denna modell?
    Den är svensksåld för övrigt.
    Någon som vet?

    För övrigt så går den bluddrigt ibland och då på tre cylndrar...
    Vanligt fel? Någon som lidit av samma problem?

    Mvh PlutoOrjan.

  • #2
    Konstigt det där... trodde att det var standard på dynamic.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Ja...

      Verkligen skumt!
      Men jag ser flera stycken just nu på blocket med samma avsaknad...

      Bluddret är för övrigt löst efter att ha läst av felkoderna.
      "Misfiring at cylinder 3" och efter att ha lossat tändhatten kunde man snabbt konstatera att det var typ 1dl. vatten där...

      Klåpare som gjort en vattentvätt inför försäljningen!
      Bra för oss då vi pressade priset en hel del pga detta.

      Tack för replayen.
      \örjan.

      Comment


      • #4
        Dynamic paketet skulle ha läder ratt och då får man med knapparna, har för mig att endast plast ratten fanns utan knappar. De måste ha snålat på utrusningen på senare modeller vilket jag tycker är dumt gjort! Vad mer har de sparat på, fällbar framstol? Skjutbara bakstolar? Extra fack under framstolar?

        Skönt att du löste tomgångsproblemet
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Surt!

          Fan vad surt men du har helt rätt!

          Man har snålat in på allt som du räknar upp:
          Finns varken fällbar framstol, Skjutbara bakstolar eller fack under stolarna.

          Ja, verkligen skönt att det inte var värre än så.
          Allt kanon när man hittar felet.

          Comment


          • #6
            Re: Surt!

            Originally posted by PlutoOrjan
            Fan vad surt men du har helt rätt!

            Man har snålat in på allt som du räknar upp:
            Finns varken fällbar framstol, Skjutbara bakstolar eller fack under stolarna.

            Ja, verkligen skönt att det inte var värre än så.
            Allt kanon när man hittar felet.
            Säker på att du inte har en Active där hemma? Den kunde beställas med Dual Zone AC tror jag.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              njaeee...

              Öööö,,, tror det...

              På regbeviset så står det iallafall 1.8 Dynamic.
              Vad är mer signifikant i skillnaden på de två?

              Jag har tvåzons-klimat, Farthållare, Färddator, elhissar runt om.

              Mvh Örjan.

              Comment


              • #8
                Hei,
                jeg har også en 1.8 2004 Stilo MW Dynamic. Solgt ny i Norge
                Den har lærratt m kontroller til radio, ESP og antispinn, to sone AC, oppbevaringsrom under passasjerstol, el vinduer på framdører. Men den mangler fellbare seter, forskyvbare baksete og åpningsbart glass på bakluke.
                jeg tror mye av utstyret kunne bestilles ekstra, men er ikke sikker.

                Comment


                • #9
                  Hmmm...

                  Det verkar hur som helst inte finnas någon logik i detta.
                  Jag har faktiskt läderratt men utan knappar för stereo etc.

                  Man verkar ha tagit lite av varje på slutet.
                  I början var det mer konsekvent verkar det som när det gäller utrustningen.

                  Comment


                  • #10
                    Det är faktiskt så att senare Dynamic-versioner i Sverige är nerskalade jämfört med de första årgångarna för Stilon.

                    Man lade ESP/ASR, DualZone, 16" sportfälgar med mera i ett extra komfortpaket som fick beställas separat till Dynamic-versionen. Verkar inte vara så många som beställde detta...

                    Att du har DualZone innebär att förste ägaren beställde det extra, att du saknar resten beror på att han/hon inte tog hela komfortpaketet. Alla de ingående valen i paketet kunde beställas separat. Och ville man bara ha DualZone så var det billigare än paketpriset med fälgarna och det andra.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by RolandM
                      Det är faktiskt så att senare Dynamic-versioner i Sverige är nerskalade jämfört med de första årgångarna för Stilon.

                      Man lade ESP/ASR, DualZone, 16" sportfälgar med mera i ett extra komfortpaket som fick beställas separat till Dynamic-versionen. Verkar inte vara så många som beställde detta...

                      Att du har DualZone innebär att förste ägaren beställde det extra, att du saknar resten beror på att han/hon inte tog hela komfortpaketet. Alla de ingående valen i paketet kunde beställas separat. Och ville man bara ha DualZone så var det billigare än paketpriset med fälgarna och det andra.
                      Nu när du säger detta så minns jag att jag kikade på "faceliftade" Stilon och mycket riktigt var den fattigare på utrusning.
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment

                      Working...
                      X