Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nya Bravo 1.4T-Jet 120

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nya Bravo 1.4T-Jet 120

    Provkörde nyligen en Bravo 1.4T-Jet 120 och blev lite besviken på framstolarna. Inte obekväma men inte alls den skålning eller anatomiska utformning jag förväntade mig och som lever upp till den kurvtagningsförmåga och körbarhet som bilen för övrigt har. Har själv en Punto ELX 80 -01 som jag trivs rätt bra med även om jag mer och mer börjar titta åt ngt. lite större, bekvämare och nyare. Var sedan och provsatt stolarna i en Stilo 1.8 Kombi och upplevde dessa som betydligt skönare och mer anatomiskt riktiga än stolarna i Stilon!
    Provkörde för ngt. år sedan Grande Punto men har för mig att framstolarna i denna var bättre än i nya Bravon.
    Har inte kunnat se om det finns sportstolar till nya Bravon eller om den säljs med ngn. annan typ av stolar/sportstolar på andra marknader. Någon som vet?
    Skulle jag byta bil idag så ligger nog Stilon bättre till.
    Kommentarer och tips välkomnas.

    Hälsningar PeÅ Gbg
    PeÅ

  • #2
    Har provkört både dieseln och T-jet 150 hästars med sportutrustning. Är ett tag sedan nu men nog är stolarna i sportutförande mer skålade! Vad jag vet finns inte sportutförande till 120 hästaren i Sverige men det är rätt vanligt i Tyskland. När jag kollar på mobile tycker jag att sportutrustningen är nästan lika vanlig som standardutrustningen! Tyvärr är ju eurokursen käpprätt åt...så det blir till att vänta tills den lugnat ner sej lite!! Annars tycker jag att Stilon är en mycket bra bil och framför allt billiga i Sverige. Enda nackdelen är väl just stolarna , med en skum inställning av sitsen/ryggstödet som inte följs åt! Annars 7 problemfria år med min Stilo 1.8 , fick dock byta spindelled/länkarm vid förra besiktningen!

    Comment


    • #3
      Tack (om än lite sent..) för dina synpumkter. Har nu sett både 150 men även 120 hk versionen med sportstolar i Sverige.
      PeÅ

      Comment

      Working...
      X