Announcement

Collapse
No announcement yet.

Billarm (orginal)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Billarm (orginal)?

    I min 16V Coupé sitter det en liten svart plupp i taket vid backspegeln det ska vara en mottagare för larmet. Har dock aldrig vetat att det funnits larm på bilen och säljaren sa inget heller så det måste vara inaktiverat läste den tyska manualen till bilen och fann att man kan aktivera larmet med en speciell nyckel nyckelhålet sitter i hanskfacket. Nu har jag ingen sån nyckel. Tror ni det kommer funka om jag skaffar en och vart vänder man sig? För övrigt så funkar inte mottagningen så bra med centrallåset med fjärrkontollen måste sikta i rätt vinkel väldigt nära bilen har ni samma problem? Känns lite slös att montera ett nytt larm för flera tusen när det kanske sitter ett fungerande redan.

  • #2
    Re: Billarm (orginal)?

    Originally posted by andos
    I min 16V Coupé sitter det en liten svart plupp i taket vid backspegeln det ska vara en mottagare för larmet. Har dock aldrig vetat att det funnits larm på bilen och säljaren sa inget heller så det måste vara inaktiverat läste den tyska manualen till bilen och fann att man kan aktivera larmet med en speciell nyckel nyckelhålet sitter i hanskfacket. Nu har jag ingen sån nyckel. Tror ni det kommer funka om jag skaffar en och vart vänder man sig? För övrigt så funkar inte mottagningen så bra med centrallåset med fjärrkontollen måste sikta i rätt vinkel väldigt nära bilen har ni samma problem? Känns lite slös att montera ett nytt larm för flera tusen när det kanske sitter ett fungerande redan.
    Tjena!

    Jag har exakt samma problem med mitt centrallås!! jaha e de det som nycklen e till för..sitter TVÅ i handsfacket och ett litet hål..kan inte tyska så ja fattade inte va de va till för!!!
    Coupé 16VT +

    Comment


    • #3
      mhm oki ja har då ett annat larm trodde de va oginal, har ingen låsgrej i handsfacket utan min sitter under motor huven.
      Fiat Coupé Turbo
      Fiat Uno Turbo
      Lancia Delta Evoluzione 1

      Comment


      • #4
        så är det, man måste sikta ordentligt med den befintliga larmet o centrallåset, jag har en sån nyckel där man kan stänga o sätta på larmet med, o mycket riktigt finns den i handfacket....

        Comment


        • #5
          Originallarmet på min har av/på i hanskfacket.
          Använder det ej utan kör med ett eftermonterat. Har inte den lilla motagaren vid backspegeln utan sändarna ser ut ungefär som carguard.
          //Martin
          Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
          Åker - Cheva Transsport -01
          Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
          Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
          Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
          Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

          Comment

          Working...
          X