Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat croma turbo ie (abarth)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat croma turbo ie (abarth)

    Hej, tänkte kolla om något vet hur många Fiat croma turbo ie (abarth) som finns i sverige? och hur många som tillverkades Årsmoddellen jag har är en 1990.

  • #2
    Välkommen hit!
    Den såldes i Sverige 1989-91. Annars är mitt enda tips: http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordon/
    Vet inte om det hjälper..

    Annars finns info om Croma Turbo ie (den hette aldrig Abarth) t.ex. här: http://www.carsfromitaly.net/fiat/index.html
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Kul med fler Croma Turbo ägare Släng upp en bild på den.


      Som sagt Croma Turbo såldes väl framförallt 89-90 (mest 89) i Sverige. Av följande årsmodell dvs 91 då den nya fronten samt inredning samt div andra mods kom så kom det några enstaka exemplar hit pga några återförsäljare som helt enkelt lyckades plocka hem några på "egen hand" eller vad man ska säga.

      Du skriver Abarth, kanske menar du att den har ett kjolpaket? För det fanns ett kjolpaket som såldes via Fiat som jag vet att en del Croma fick, framförallt några turbo modeller. I övrigt är det nog samma bil och motor som övriga Croma T.

      Croma fanns ju med motorer från 1,6 l till olika dieslar upp till en 2,5 l V6..

      Din kanske ser ut som den på bilden jag bifogar? (bild sparad från nätet nångång, ej min Croma)

      /
      H
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Originally posted by Henrik
        Kul med fler Croma Turbo ägare Släng upp en bild på den.


        Som sagt Croma Turbo såldes väl framförallt 89-90 (mest 89) i Sverige. Av följande årsmodell dvs 91 då den nya fronten samt inredning samt div andra mods kom så kom det några enstaka exemplar hit pga några återförsäljare som helt enkelt lyckades plocka hem några på "egen hand" eller vad man ska säga.

        Du skriver Abarth, kanske menar du att den har ett kjolpaket? För det fanns ett kjolpaket som såldes via Fiat som jag vet att en del Croma fick, framförallt några turbo modeller. I övrigt är det nog samma bil och motor som övriga Croma T.

        Croma fanns ju med motorer från 1,6 l till olika dieslar upp till en 2,5 l V6..

        Din kanske ser ut som den på bilden jag bifogar? (bild sparad från nätet nångång, ej min Croma)

        /
        H
        Tack för era snabba svar. Jo det står så på kjolarna och fälgarna. Ska försöka fota bilen. Hinner ju bli mörkt innan man kommer hem.
        Vad är bilen värd igentligen? Som sakt va det abart paket, registrerad 1990. Bilen har 2 ägare en bilfirma och en privat person. Bil har rullat 7000mil. Har en liten rost fläck på nedre delen av bakluckan. Annars inget synligt. Vad kan värdet vara? Jag fick nämligen min så är lite nyfiken =)

        Comment


        • #5
          det är ganska lågt värde på dessa bilar tycker jag mellan 5-20000
          beroende på skick! kanske kan bli värd mer eftersom det inte finns så många kvar nu mer /M
          F:finns I:ingen A:annan T:turbo

          saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

          punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

          131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

          Comment


          • #6
            Originally posted by Mange t
            det är ganska lågt värde på dessa bilar tycker jag mellan 5-20000
            beroende på skick! kanske kan bli värd mer eftersom det inte finns så många kvar nu mer /M
            Okej, då är det lika bra att fixa upp den och ställa in den i ladan. Åka på några träffar kanske vore trevligt

            Comment


            • #7
              Som Mange skriver så är värdet inte mycket på dessa bilar, inte idag i alla fall, din låter ju lite unik med få mil, få ägare, spara på den som den är tycker jag!

              Comment

              Working...
              X