Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jag skall köpa en Coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    det är just det, om du tycker att 79 äer marknads värdet, så är det upp till dig, men om jag ska köpa din barchetta för 200 då ska den vara FELFRI o NY SKICK, så om jag vill ha ex 120 för min då kan jag garantera att den är fin...

    Comment


    • #17
      ?

      ?? Det är klart att man vill ha mer för sina Fiat än man får... Men vad ska man göra?? ,,, såg en grön 16 V Turbo för 55000 kr säkert kanske inte så fin men vem vet??
      /HH

      Comment


      • #18
        Såg den också, Henrik...Vad skall man säga...FIAT har inte så bra ryckte. jag menar det är 2003 nu. En 95:a Coupe är då 8 år, åtta ååår. Det är gammalt. man kan inte få nästan HALVA nypriset. (Fadi, 120 000). Det är klart att ni här kanske sköter om era bilar men Bertil, 50 bast, inte puttsa, bytte delar när han hade haft den i ett par år (från ny)....Det jag vill säga är att alla tar inte hand om bilar. därför gör det osäkert och lömskt att köpa en gammal Fiat.

        Får säkert många i mot mig nu, men så känner jag att det är!

        Comment


        • #19
          vet inte det jag....

          men nog borde väl problemet med dåligt skötta bilar vara samma även om det inte är en Fiat, så det borde vara lika lömskt att köpa begagnat oavsett märke... Speciellt om det är en sportbil av coupens kaliber. Den må vara billig i inköp, men ser eller känns den sliten så blir det snabbt en väldans dyr affär. Om ägaren inte haft vett/ork/pengar att hålla efter utsidan, hur har han då skött insidan?
          Bara min lilla åsikt.....
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #20
            oj oj oj Jag fick M-test rapporten idag =((

            Bara en nyfiken fråga: kände M-test personalen till Fiat Coupe modellen bra ? Verkade dom veta vad man skulle titta på osv ?

            // Mattias
            Fiat Coupe 20v Turbo -00

            Comment


            • #21
              1: har inte tänkt sälja min bil
              2:jag har inte begärt 120(det var bara ett ex, skulle säkert begära mer.
              3: om alla skötte om sin bilar bra, var det därför du blev besviken på m testet????
              4: köp den för 55 så har du råd att lägga resten på bilen.
              5:ingen behöver tro mig, men jag har haft en coupe nästan längst här, o jag VET att det går åt pengar...

              Comment


              • #22
                Originally posted by Fadi
                det är just det, om du tycker att 79 äer marknads värdet, så är det upp till dig, men om jag ska köpa din barchetta för 200 då ska den vara FELFRI o NY SKICK, så om jag vill ha ex 120 för min då kan jag garantera att den är fin...
                En 95:a (eller 96:a) kan omöjligt vara i nyskick om den körts några tusen mil. Att bilen är felfri tycker jag är självklart när man diskuterar värdet på en bil. Jag förstår ditt resonemang med att man hellre betalar lite extra för att få ett bättre exemplar men det handlar inte om 40 papp mer (även om priserna nu bara är exempel). Det är först när man har pengarna i handen som vet vad bilen var värd
                Stilo & GSXR1000 Race

                Comment


                • #23
                  men annel, tycker du att 55 är lagom pris eller, det är ju för ... vad nissan bilarana från 92 är värda, eller iaf vad ägarna begär, ge er nu en bil av coupen caliber ska väll liga högre en 55,,,eller, ????

                  Comment


                  • #24
                    Skulle det finnas Coupéer från 92' så är troligen 55' ett normalt pris. En 11 år gammal bil i den klassen bör inte kosta så mycket mer. En Coupé för 55' kanske möjligen kräver att lite slitdelar byts. Vi kan nog lägga ner diskussionen nu även fast den är rätt underhållande :-)
                    Stilo & GSXR1000 Race

                    Comment


                    • #25
                      det kan vi nog göra.... tur att jag intenker sälja då;-)

                      Comment


                      • #26
                        Öhhhhhhh!

                        Hallå vad händer grabbar......
                        Jag ville ha 165' för min pärla.. (20 VT LE -99)
                        Men jag fick inte det, kanske har med efterfrågan att göra eller.

                        En Volvo S40 T4 -99 i toppskick och med den utrustning jag hade, den hade man kunnat fått ut dom pengarna på kanske.

                        Men nu åkte och ägde jag en Fiat Coupé och det svenska folket har fortfarande vissa dåliga erfarenheter kvar i bakhuvudet av 80:talet och då menar jag inte nit halsband, rosa bälten, tubsockor utanpå jeansen och pudelfrillor utan kopplingen mellan italienska bilar rost och annat otrevligt.

                        Ja vet att Vw och andra bilar ifrån samma era inte heller höll särskillt bra mot rosten men men.

                        /HG
                        Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

                        Comment


                        • #27
                          Sommar...

                          Priserna och efterfrågan brukar ju om inte annat stiga under våren/försommaren. Är nog rätt många som ser couperna som roliga sommarbilar...
                          Coupe 20VT -97

                          Comment


                          • #28
                            Dessutom tror jag att de som vill ha/letar efter en sportbil inte tänker på Fiat, vilket jag tror är problemet. Alla de som kom fram och pratade med mig förra sommaren blev väldigt förvånade när de fick reda på att det var en fiat, trots att många av dem var väldigt intresserade av bilar och själva körde sportiga leksaker. Väldigt bra för dem som skall köpa dessa underbara bilar, men mindre skoj när man skall sälja dem....
                            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                            Comment


                            • #29
                              det

                              gäller väl över lag alla Fiat inte bara om man letar efter en sportbil,, även om man har vilken som helst särskild en udda T.ex om jag skulle sälja Croma Turbon eller Uno Turbon så vet jag att jag inte skulle få det jag ville ha... men som sagt marknaden styrs ju utav efterfrågan!! men Fiat är ju relativt billiga nya också så man kan ju inte förvänta sig några "fantasi" priser när man säljer Fiat är ju billiga i andra hand i de flesta länder,,,,, Så därför kan man ju ha flera roliga bilar till priset av en opersonlig bil !!!
                              /HH

                              Comment

                              Working...
                              X