Announcement

Collapse
No announcement yet.

En gammal Lancia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En gammal Lancia.

    Funderar på att köpa en gammal Lancia. Blir ju inte så dyrt.

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...g=&tabNumber=2

    Frågan är; från vilka 2 Fiatmodeller har man hämtat knappar och reglage?

    Vinnaren får.. Ett Punto GT-baksäte.

    Last edited by per; 8 January 2010, 20:46.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

  • #2
    Värmereglage ser ut àtt var från en Uno. Spakarna gissar jag på Ritmo-eran. Intrumenten är väldigt lika Uno Turbo innan face-liften.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      ..och ventilationsutsläppen är från Argenta innan facelift, 81-83.. Kan stämma m Ritmon! Då var det minst 3 fiatar i grupp B.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Instrumentgrupp från Uno Turbo.
        Värmereglage från Uno.
        Luftdysorna i mittkonsolen tycker jag ser ut att komma från Uno dom också. Men kan ha fel där.
        Elinställningen av speglarna från Croma. (Var det ingen annan som såg dem?)

        De fyrkantiga strömställarna från diverse 80-talsFiat, Argenta, Ritmo Facelift, Regatta, 127LS osv.
        Reservhjulsluckan från... nä, den är nog bara för S4:an... ;=)

        Comment


        • #5
          S4:an gjordes väl i en liten gatserie bara för att man skulle få använda den i rally. Säkert en mycket rolig bil att köra.
          Inredningen liknar inte den vanliga Deltan så det verkar som sagt var ett hopplock från vad som fanns på hyllan...
          Knapparna till elbakruta mm är samma som i vanliga Delta/Prisma.
          Fiat Marea Weekend 1,6 ELX -01 (Såld)
          Lancia Prisma 1600 -85 (Såld)

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lars
            Instrumentgrupp från Uno Turbo.
            Värmereglage från Uno.
            Luftdysorna i mittkonsolen tycker jag ser ut att komma från Uno dom också. Men kan ha fel där.
            Elinställningen av speglarna från Croma. (Var det ingen annan som såg dem?)

            De fyrkantiga strömställarna från diverse 80-talsFiat, Argenta, Ritmo Facelift, Regatta, 127LS osv.
            Reservhjulsluckan från... nä, den är nog bara för S4:an... ;=)
            "Luftdysorna" i mittkonsolen var de jag menade, satt bara i Argenta. Fast de på sidorna? Svårare.
            Spegelknapparna var skarpsynt!! Men Croma fanns inte 1984, troligtvis satt samma knappar i Lancia Thema dock..?

            Överlag en otroligt smaklig inredning för att vara en Grupp B-bil..?? Beige alcantara överallt.. Själva instrumentbrädan ser ju fortfarande modern ut.
            Fan vad jag vill ha en S4.
            Last edited by per; 9 January 2010, 20:24.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Modern?? Kollar vi på samma bilder?

              Men snygg inredning helt klart, bilen är ju ändå 20 år gammal. Hade inte de flesta väg-versioner av rallybilarna hyffsade inredningar? Kanske inte beige alcantara, men åtminstone lite plastbitar för att täcka över det värsta i form av kaross och kabeldragning.

              Skaplig vill-ha faktor under alla omständigheter, även om den saknar en hel del effekt i förhållande till rally utgåvan.

              Panda 169

              Comment


              • #8
                Hehe jag jämförde lite med vanliga Delta/Prisma som verkar typ 10år äldre. Effekten är nog ganka lätt justerad!
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment

                Working...
                X