Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto Evo redan hos bilhandlare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Punto Evo redan hos bilhandlare

    Jag var ute en sväng hos Landvetter Bil för att hämta lite snobbiga originaltillbehör till MiTo:n och fick se ett antal Punto Evo redan stå i bilhallen. Håkan på LB tyckte också att det var roligt att de dök upp så snabbt efter lansering i Europa. Helt klart en effekt av att Fiat S.p.a. har tagit över distributionen.
    Tyvärr hade han inte haft tillfälle att provköra bilarna än.

    Helt klart trevlig bil utseendemässigt och kommer säkert att skapa lite uppmärksamhet i Bil-Sverige som kör omkring i riskokare.
    Vi får vl se om Fiat orkar betala Collin att skriva en artikel.
    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

  • #2
    Synd att den blev så jävla ful... När ska Fiat göra en snygg facelift?? Senast måste varit Uno.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Nä den är verkligen bedrövlig. Påminner lite om våldtäkten på MGB på 70-talet:
      Attached Files
      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

      Comment


      • #4
        Det är svårt att göra en ful bil snygg, men lätt att göra en snygg bil ful

        Comment


        • #5
          Ni kommenterar den minst relevanta detaljen i mitt inlägg. Kanske beror på hur jag skrev.

          Det mest intressanta är ju att Fiat-bilarna levereras till Sverige i princip samtidigt som övriga marknader.
          Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

          Comment


          • #6
            De tycker jag är en förutsättning för att märket skall återhämta sig + verka seriöst.

            Tycker punton med nya fronten + baken funkar bra
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • #7
              Bra att bilarna kommer samtidigt som på övriga marknader. Hoppas också att de tar hit de lite roligare motoralternativen och inte bara de svagaste varianterna.
              Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
              Fiat Marea Weekend 1,6 -97

              Comment


              • #8
                Originally posted by Schuckert
                Ni kommenterar den minst relevanta detaljen i mitt inlägg. Kanske beror på hur jag skrev.

                Det mest intressanta är ju att Fiat-bilarna levereras till Sverige i princip samtidigt som övriga marknader.
                Ja det är ju otroligt, nu är det ju dessutom Fiat reklam lite här och där
                Hoppas bara någon vågar köpa sig en Fiat??

                Långsiktighet är väl det som krävs för att folk ska få tillbaka förtroendet. det har ju varit en karusell upp och ner med Fiat ända sedan början på 90-talet nu..
                Vi hoppas väl återigen på det bästa!

                /
                H

                Comment

                Working...
                X