Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verkstadsfrågor igen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Verkstadsfrågor igen.

    Snart dags för service på Punton, någon som känner till något om följande verkstäder:
    Turebergs bilcenter (sollentuna)
    Svedbergs bil AB (sundbyberg)

    Dags att ligga sömnlös m.a.o. Finns inget värre än att lämna ifrån sig bilen för service..... Borde gå en grundlig "lär-dig-meka-allt-själv-kurs" så man vet att saker blir rätt gjorda :-(

    (eller sluta vara så paranoid :-D )
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Turebergs Bilcenter - tror det är det som ligger efter SBP och där ser det lite sunkigt ut.
    Ska kolla på vägen hem.
    //Martin
    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
    Åker - Cheva Transsport -01
    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

    Comment


    • #3
      Tack Martin, men om du inte redan varit där, så behövs det inte längre. Hittade en lista på Alfa-klubbens hemsida, så tid bokad hos AR-bil istället. Verkade vara en bra firma. Hoppas det i alla fall, så kan man köra dit coupen för kamremsbyte också.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Glömde hålla ögonen öppna igår på vägen hem.

        Nisses bil i Tumba har jag kört min bil till.
        //Martin
        Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
        Åker - Cheva Transsport -01
        Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
        Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
        Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
        Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

        Comment


        • #5
          Jobbar i Kista, bor i Vällingby, så det är lite knepigt att köra hela vägen dit... Det var därför jag undrade om Sollentuna, inte så långt bort, likaså Sundbyberg. AR-bil ligger lite jobbigt till de också (gärdet), men de verkade bra, stor verkstad såg det ut som.... Håller tummarna, trevliga att prata med i alla fall. Funderar på att ta coupen dit också, är ju ett tag till iofs, de sa att de hade servat några stycken. Ett alternativ till MT-motor (vet, långt, men vad gör man inte för sin favorit :-D Endast det bästa är gott nog)
          Trist med FARC, att de var såååå dåliga att bilen börja knacka och hosta och ha sig bara man körde förbi utanför, det var väldigt smidigt att ta sig dit annars.
          Nåja, får väl försöka slappna av lite.... Som andra säger.... det är ju bara en plåtsak på hjul (hrmpf, vet de vad de snackar om???)
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Bor själv i Vallentuna och jobbar i Kista, har endå åkt till Tumba.
            //Martin
            Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
            Åker - Cheva Transsport -01
            Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
            Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
            Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
            Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

            Comment

            Working...
            X