Announcement

Collapse
No announcement yet.

Argenta, 131, 132

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Skulle förvåna mig om du behöver justera blandningen, och det går inte heller på bosch le jetronic, bara till tomgång. Kolla allt det vanliga istället, kompression, stift, kablar, filter, soppafilter osv..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #47
      Skit-Island...

      Skulle ha åkt upp till Stockholm idag för att meka vidare och förhoppningsvis få hem bilen men det gick ju sådär

      Har iaf slipat och grundlackat de två hjulsidor jag tog med hem förra gången. Nu dröjer det minst två veckor innan jag kan åka iväg nästa gång. Det är lite som när man var liten och väntade på julafton

      Jag har läst på lite och insåg att det var precis som du sa (per), det går inte att ställa in nånting själv vilket är bra. Då vet man att inget är felinställt från början så länge givare och sånt fungerar. Jag har köpt lite fler servicedelar som jag ska ta med. Jag funderar på om soppapumpen kan vara del i problemet. När jag frågade om bränslefiltret så fick svar att den gamla pumpen hade beckat ihop.

      Nu sitter tydligen en annan pump med inbyggt(?) filter där istället. Så jag tänkte passa på att byte den och filter mot orginal istället.
      Christian

      Kör nu:


      I garaget:

      Comment


      • #48
        Det är nog en VÄLDIGT bra idé ja, pump + filter. Har fått byta pump på min med (runt -98.. En från Opel Rekord 2.2i visade sig ha samma Boschnummer. Var fattig student så jag hade inte råd med en ny.. ).
        Last edited by per; 17 April 2010, 12:02.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #49
          Tillbaka i Stockholm och nu har jag börjat meka igen.
          Skulle behöva hjälp med ett par saker.
          Jag antar att det är Per jag vänder mig till men du brukar väl hänga här 24/7

          Tips på hur jag ska få av remskivan på vevaxeln? Den var vänstergängad som jag förstod det? Tilläggas ska kanske att jag inte har någon muttermaskin.

          Nummer två gäller bensinpumpen och filtret. Nu sitter där en bajspump som är dittryckt med hängande sladdar och eltejp, förtroendeingivande, jag vet... Sitter filtret bredvid pumpen? (Under bilen framför bakaxeln) Eller ska den sitta någon annanstans?

          Jag hoppas och tror att felet sitter i bränsletillförseln, jag blev iaf mer övertygad när jag såg nuvarande "installation".
          Christian

          Kör nu:


          I garaget:

          Comment


          • #50
            För att svara på mina frågor: bensinpumpen var inga problem. Har satt dit rätt sort nu plus filter.

            Vad gäller remskivan kvarstår problemet. Den vill inte lossna. Jag har faktiskt köpt en mutterdragare som ska klara 450nm men den pajade. Har nu bytt den men har inte så stora förhoppningar. Jag vet att man inte kan bedöma kamremmens skick okulärt men den ser väldigt fin ut så frågan är om jag vågar chansa på att den håller hela vägen hem. Jobbigt att ha bilen 60 mil hemifrån...

            Hoppas Skokloster var trevligt, ni slapp väl regnet iaf.
            Christian

            Kör nu:


            I garaget:

            Comment

            Working...
            X