Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bildelskatalog/Fiat på nätet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bildelskatalog/Fiat på nätet

    har även en audi, och när jag vill ha reda på en speciell del så går jag in på vagcat.com , bara att registrera sig gratis och sedan få tillgång till alla delar med bilder o artikelnummer.. Samma bilder/artnr som Audi själv har. Någon som vet en liknande sida > Fiat ?

    Inte någon bok eller reparationsmanual, utan en online-katalog på nätet !!

    Borde finnas till alla bilmodeller, en service till alla bilägare.

  • #2
    Går att ladda ner också om man vill lyxa till det lite.

    Sök på eper hos din favorit torrent-tracker (ex. tpb.org). Vågar inte länka dit härifrån då jag inte vet om det är helt lagligt att ladda ner den? Men den finns där iaf.
    http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
    http://www.garaget.org/?car=38250

    Comment


    • #3
      online-katalog

      lyfter på hatten, tack tack..

      Comment


      • #4
        http://www.tuynder.nl/tuynder/Tuynder.html#catalogus

        Fast den är på holländska

        Och här har du instruktionsböcker, även omdet inte var
        det du frågade efter...
        http://aftersales.fiat.com/elum/home.aspx
        Fiat Punto Easy 1.2 -13
        Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

        Comment


        • #5
          fråga ? Fiat Punto SX75 1.2 -98 motorkod: 176 A8.000

          var sitter tomgångsmotorn/spjällägesgivaren, tog en bild på motorn, kan någon säga vad de 3 olika är ?

          Den holländska sidan var mycket snabbare att navigera på, tack Chramon..

          Skulle gissa att
          Nr 1 spjällägesgivaren
          Nr 2 tomgångsmotorn
          Nr 3 kan de vara sensorn som kollar vad för temperatur insugsluften har ?
          Attached Files
          Last edited by robline; 22 March 2010, 15:58.

          Comment


          • #6
            en annan bild på samma

            Bild 2
            Attached Files

            Comment


            • #7
              ?

              hittar dom inte på eper med bilder..

              Comment


              • #8
                Gå in på tex www.mekonomen.se eller www.autokatalogen.se

                Dom har bilder på grejerna.
                Fiat Croma 16v -95 (såld)
                Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
                Ford Mustang cab -71

                Comment


                • #9
                  felsökning

                  grundproblemet med min motor är att den efter man startat den börjar efter ca 20sek att blöddra, som om den fick för mycket sopp. Jag får då gasa till rejält några gånger så försvinner det.. detta händer bara när den är kall och man startar den. Funderat på om det kan vara någon av alla givare/sensorer som skickar fel info till styrboxen. Hur ska man då veta om det är spjällägesgivaren,mapsensorn,lufttemperatursensorn ,kyltemperatursensorn. Upplever också när man gasar till så kan den ibland "rusa" lite vilket är obehagligt när man trycker ner kopplingen och ska växla då varvtalet inte sjunker normalt, utan blir lite fördröjt vilket innebär att man upplever den som att den "rusar", inte mycket men tillräckligt irriterande för att man ska störa sig på det.. Detta sker vanligtvis också bara när den är kall. Bränsleförbrukningen ligger ganska högt.. 0.85l/mil blandad körning, borde ligga på 0.65, landsväg kommer jag ner i 0.7l/mil. Det måste vara för mycket för denna lilla motor. Pratade i all hast med en kille som har en likadan punto sx75 och hans drog ca 0.55 landsväg och 0.65 blandad körning. Det låter ju mer vettigt.

                  Svetsade härom dagen avgasröret som går mellan katalysatorn och grenröret. På dte röret sitter lamdasondern, jag var lite oförsiktig och drog loss kablarna till lamdasondern. Kör utan nu, och faktum är att den går bättre nu, piggare/alertare på gasen nu. Även om jag fixar en ny lambdasond, så ligger inte problemet där.. Hur gör man en felsökning på alla de givarna? ska man köpa ett instrument som läser av felkoder, o isåfall, är dom dyra, var köper man ett sådant ?

                  Comment


                  • #10
                    Man kan mäta givarna med multimeter. Ska kolla om jag kan instalera autodata igen (ominstalerat datorn) Där brukar det stå hur man kan mäta.
                    Fiat Croma 16v -95 (såld)
                    Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
                    Ford Mustang cab -71

                    Comment


                    • #11
                      multimeter

                      okey.. intressant..

                      Comment


                      • #12
                        Hmm har skaffat windows 7 och autodata funkar inte till den.
                        Men ska kolla om polaren har det på datorn i helgen
                        Fiat Croma 16v -95 (såld)
                        Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
                        Ford Mustang cab -71

                        Comment


                        • #13
                          jag fick tag i ett gammalt program som jag kör nu och där står det hur man felsöker.. hur ska man göra ifall man ska mäta tex över spällgivaren, ska man skala lite på kabelen då för att kunna få kontakt eller nån skarvtjuv, riktigt tunna kablar är det.. känns så billigt att göra åverkan på kabeln. hur gör du ?

                          Comment


                          • #14
                            var iväg och köpte "kabelklor" på biltema idag.. gjorde test idag på spjällägesgivaren,MAP,tomgångsmotorn,lufttempsenso rn.. de enda som avvek vara att på tomgångsmotorn skulle man mäta mellan a&b och c&d, men där fick jag inget motstånd alls, men däremot fick jag perfekta värden när jag mätte mellan a&d och b&c.. förutsätter att första kabeln är a,sen b o vidare, men det kanske inte är så, annars var värderna som dom skulle.. tomgången funkar ju så det är väl inget o bråka om. Ska kolla kylvätsketemperatur-sensorn och lamdasondern ska bytas.. sen om inte det funkar så får jag kolla upp bensintrycket,regulatorn,spridarna.. min bil har inget bensinfilter, känns som att det finns en större risk då att något kan hända.. tack för hjälpen..
                            Last edited by robline; 26 March 2010, 18:37.

                            Comment


                            • #15
                              felkodsläsare

                              såg att dom hade på biltema felkodsläsare OBDII. Är det OBDII på Fiat Punto -98 ? Någon som vet ?
                              Är det tillförlitligt, har hört att om man åtgärdar en felkod så kan en ny dyka upp efter åtgärdandet, pga att den ena felkoden utlöses av ett annat fel.. ?? Låter ganska sunkigt, nån som har erfarenhet ?

                              Comment

                              Working...
                              X