Announcement

Collapse
No announcement yet.

FIAT Tempra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FIAT Tempra

    Hejsan!

    Ny här men FIAT har jag haft en del av.
    Första var Tempra. Sen Tipo. Sen en Croma.

    Sen hade jag RWD sug och hade inte råd med en Alfa 75 eller GTV så... ja ni kanske kan gissa vad man åkte...? Börja på "V".

    Iaf så ska jag nu bli pappa och min vuxna sida talade till mig. Ska då införskaffa en Tempra 1.6 eftersom det är ingen muskelbil direkt men dom håller och går billigt och är bra att lasta i.

    Dock så vill jag ju ha en lite snyggare version. Vet NÅGON vart man kan hitta ett snyggt kjolpaket till dessa bilar? Har ju sett "kartongpaketet" på Realcar. Aldrig säger jag.

    Har Melber fälgar som ska på iaf.

    Ni kan ju kolla in min profil på Garaget.org/Herman666
    så får ni se hur dom ser ut på Tipon.

    Nu skrev jag j*****t mycket, hoppas någon kan hjälpa mig iaf.

    Tacksam för svar!

    Mvh, Joel
    DTP 2010

  • #2
    Välkommen hit!

    Finns ju hur många RWD Fiats som helst.. Bakläxa!

    Tempra brukar se bra ut sänkta med lite större fälgar de få jag sett. Då gäller t.ex. www.ebay.de
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Hehehe jag vet att det finns RWD FIAT med men jag vill inte misshandla sönder en 124 Sportcoupé och så har jag inte råd med en 131...Älskar dom bilarna. Det var bla annat dom fälgarna jag har satt på. Såg några bilder från Japan där en hade såna. Sen har jag sett diverse rally-klipp där dom dykt upp.

      Får bli tysk-stuk som jag hade tänkt då.
      Låg med breda fälgar. Egentligen det man gillar mest, men ibland vill man ju utforska lite mer. Men jag får hålla det enkelt.

      Tack för svaret.
      DTP 2010

      Comment


      • #4
        Ska man agera vuxet så skulle jag hellre sätta baby i en 850 eller 9-5.

        En Tempra är helt enkelt inte i samma klass vad gäller krock/barnsäkerhet. Och jag har en Tempra själv :-)

        Comment


        • #5
          Beror kanske på vad man jämför med.. Uno?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            9-5 är ingen bra bil tycker jag. Inte impad för fem öre. Allt verkar ju rasa på dom?

            850 diskuterar jag inte ens...
            Slöa soppahinkande as.
            T5 möjligen men jag skulle vara vuxen var det ju. Kan jag inte vara om jag har turbo.

            Nä då kan jag leta Croma istället.
            Det är bil det! Väghållning,utrymme,komfort.
            Synd att Thema 8.32 är så dyr. DET skulle vara en schysst familjebil.
            DTP 2010

            Comment


            • #7
              Du kan ju köpa en senare 164 också, det är ju i huvudsak samma chassie som Lancian och Croman. Den finns med V6:an, lite mitt emellan 4 och 8 cylindrar...
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

              Comment


              • #8
                Det finns även ett par Croma V6 2.5 i landet, en var till salu ganska nyligen.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Jo jag vet om 164an. 2.5 och 3.0. Men nu var det så att jag skulle ha en bil som var billig och köra med. Visst gå nog att få ner dom hyffsat på långkörning men det är ju också en bil man inte kan låta bli att gasa med. Vissa tittar på porr, jag lyssnar hellre på en italiensk bil med lite motor...

                  Nä en 1,6 är nog det bästa för tillfället. Ekonomiskt sett. Ska flytta med och söka nytt jobb snart, så det blir mer utgifter än inkomster känns det som.

                  Croman med V6an var jag sugen på LÄNGE men jag var arbetslös just när den fanns ute så man hade ju givetvis inga pengar. V6, skinn och massa lull-lull i en Croma. Enda jag kunde tänka var: "Det kan inte bli bättre..."


                  Ska tillägga lite.

                  Var det 3.2 i 164 med 4WD?? Har för mig jag läste det i en annons en gång?
                  Last edited by Herman666; 8 June 2010, 21:38.
                  DTP 2010

                  Comment


                  • #10
                    Nope. 164:an fanns bara med 3 Liters 6:an och lite olika effektalternativ. Den 4-hjulsdrina var lite mera vässad och gav lite mera effekt än den 2-hjulsdrivna 4-ventilaren. ( Tror jag)
                    164:an fanns inte med 2,5L V6 på den svenska marknaden.
                    Fiat Punto Easy 1.2 -13
                    Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

                    Comment

                    Working...
                    X