Announcement

Collapse
No announcement yet.

Besiktiga!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Fick Beröm för en extremt fin bil utan en ända rost fläck!

    Comment


    • #17
      rost på en 98???kom igen, det e klart att det inte är rost....
      då borde jag va glad, för när jag besiktigade min så trode inte dem att det var en 96:a


      :-)))))

      Comment


      • #18
        Jag har (hade) rost.. :-(
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          jag

          skall besikta min 91 a Uno Diesel i morgon få se hur det går har haft mig en fight med handbromsen blev den bästa handbroms jag nånsin haft på en Uno ! , tvärlåser på asfalt... Jag svetsade på lite gods på gafflarna som trycker ut bromsbackarna så att det inte blev så mycket spel i onödan ( bra tips faktiskt!) Det brukar ju vara rätt så tråkigt att få til handbroms på en Uno.
          Sen så fick den lite olje besprutning också. (Nu är det väl bara att komma ihåg att dra åt batteriet, faktiskt det som brukar klagas på när jag är in) Tydligen så är jag slarvig med det....
          /HH

          Comment


          • #20
            Re: jag

            Originally posted by Henrik
            skall besikta min 91 a Uno Diesel i morgon få se hur det går har haft mig en fight med handbromsen blev den bästa handbroms jag nånsin haft på en Uno ! , tvärlåser på asfalt... Jag svetsade på lite gods på gafflarna som trycker ut bromsbackarna så att det inte blev så mycket spel i onödan ( bra tips faktiskt!) Det brukar ju vara rätt så tråkigt att få til handbroms på en Uno.
            Sen så fick den lite olje besprutning också. (Nu är det väl bara att komma ihåg att dra åt batteriet, faktiskt det som brukar klagas på när jag är in) Tydligen så är jag slarvig med det....
            /HH
            Jag brukade värma mekanismen till handbromsen med varmluftspistoleneller gasolbrännaren och sen olja den. Då slapp jag att den kärvade. Spännde den på gränsen till att ta och sen var det inga problem.
            //Martin
            Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
            Åker - Cheva Transsport -01
            Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
            Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
            Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
            Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

            Comment


            • #21
              inoljat

              har det varit hela tiden så den satt inte fast... Har tryckt in smörjfett i o på vajerna varje gång jag har tagit mig under bilen allt i förebyggande syfte. Det kan ju vara ett hel-ete att få loss en vajer som är fast. på 131 an fick jag ta ner hela o lägga i diesel ett dygn då lossade det !! Det finns ju roligare skruvning...
              /HH

              Comment


              • #22
                Besiktning avgasvärden

                Jag kollade upp lite slangar ida....ett tips är att spruta startgas runt diverse vaccumslangar...om den då rusar upp lite i varv så har man kanske ngn läcka på insugsidan....men tyvärr utan ngt resultat....däremot så hittade jag en spricka på vevhusventilationsslangen...ska byta den, men undra om den kan på verka hc halten??
                Firre

                Comment


                • #23
                  Om det inte hände nåt med varvtalet/startgasen kan du vara säker på att det inte läckte i den slangen. Men eftersom den är sprucken ska man kanske byta den, börjar den läcka kommer avgasvärdena defenitivt påverkas.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #24
                    Oki, hoppas de är den slangen då...ska genast prova det o sen köra ett test igen för avgasprovet.
                    kör försiktigt alla....
                    Firre

                    Comment

                    Working...
                    X