Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupé 20v 2.0T -97

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fiat Coupé 20v 2.0T -97

Hejsan! Jag är lite nyfiken på en fiat coupé, men jag undrar lite om det är lämpligt att köra den på vintern?

Samt om det är någon första bil att satsa på?
    Hur pass bra håller den, jag har hört mycket olika kommentarer av bilen, både bra och dåliga, men det känns som att de dåliga överväger de bra, stämmer detta?

Mvh Jacob Eriksson

Den är väl som vilken typisk "18-åringsbil" som helst egentligen. Billig i inköp, dyr att underhålla, turbo, dyr försäkring, går sönder om man trashar den och skippar service. Den fungerar även på vintern.

Du får nog vara lite mer specifik i dina frågor om du vill ha hjälp. Annars så sök i forumet och bilda dig en egen uppfattning. Lycka till och kör försiktigt
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

Comment

Jo jag har hört mycket om att bilen är duktig på att rosta mycket osv. därav kanske inte så bra att köra på vintern, vad kan man göra för att hjälpa detta problem?

Att bilen kostar pengar i drift har jag räknat med, det jag vill veta lite mer om är väl hur kvalitén är? Många påstår att fiat inte är kvalitets bilar, och jag själv har inte någon uppfattning själv än, och känns inte som att jag har råd riktigt än för att skaffa mig en egen uppfattning. Jag har hört om knarrande ljud, blinkersspakar som inte går tillbaka, osv. Är dessa fel vanliga och/eller finns det värre som är vanliga?

Jag har läst tråden vanliga fel som fiat brukar ha men känner inte att jag får någon vidare uppfattning om bilens kvalité då många säger att den håller hur bra som helst och några andra säger att den bara går sönder. Skulle vara nöjd med svar hur eran coupé har hållit samt hur ni har kört med den?

Mvh Jacob Eriksson

Comment

Ja där ser du hur mkt man ska lyssna på folk som inte haft bilen själva, rost är nog det sista du behöver oroa dig för. Kolla bara efter en fräsch bil, som med alla beg. köp, och slå till. Man ska vara beredd att inte VILJA köra på vintern eftersom du kommer älska bilen. Läs även Coupe Info. Det gäller även att skilja på problem som folk får av att modda sin bil och kvalitetsproblem från fabrik.. Coupe är annars en av de bäst byggda fiatarna nånsin.
        Last edited by per; 26 July 2010, 19:09.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

Comment

Working...
        X