Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hälsar Fiatägare på varandra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hälsa

    Originally posted by Rolando
    Jag har kört Fiat i 40 år, Alfa i 35 år. Det har blivit mååånga mil....

    När jag åker med någon av mina Fiatbilar, då känner man sig, som något som katten släpat in - -man blir trakaserad mer eller mindre - - här uppe är Fiat ett mycket udda märke.

    Däremot, när jag kör Alforna, då blir man accepterad/respekterad
    man får finnas på vägarna. Ändå är Alfa ännu mer sällsynt här.

    Men möter man en Alfa, när man själv kör Alfa, då hälsas det - alltid.

    Likaså vid besiktningen av bilarna . . . alltid extra noga kollande, och det gäller bägge märkena.

    Fiat används ju ofta som andrabil, och de som då kör, bryr sig inte. Och de får absolut inte den vård och omsorg, som bilar måste ha, för att fungera bra.

    Men dessa italienska bilar, har gett mig många bekymmerslösa mil, goda ekonomiska mil, och framförallt körglädje.
    Kan nämnas, att jag aldrig blivit stående, behövt bärgning eller liknande under alla dessa år.
    JA, det är en magisk skillnad i varumärkenas styrka trots att det numera är i stort sett samma bilar under skalet.

    Har sett din 4x4 och den var fin :-)

    Ska du inte passa på o köpa en Tempra SW till istället :-)

    Comment


    • #17
      Originally posted by Rolando
      Det stämmer bra Per
      Du skulle ev. sälja bilen då, och jag var intresserad, men det blev ju ingenting då.

      Är det den bilen du fortfarande har kvar?
      Stämmer bra, det har jag glömt!
      Var fattig student men det slutade med att jag behöll den - som tur var..

      Har några bilder från den träffen nånstans..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #18
        Tempra

        Jo jag vara nära att köpa en Temprakombi för ex antal år sedan.
        Men det blev en Palio Weekend., men det blev en ganska kort romans, den kostade mig för mycket under första året, men var en mycket praktisk och bränslesnål bil. Tyst och bekväm.

        Men så fick jag överta min fars Tipo 2,0 vid hans bortgång. Så Palion såldes, då jag dessutom hade en UNO 75 SXie + en del andra Alfa/Fiatbilar.
        Men nu måste jag i stället sälja av en del, pg.a. platsbrist, och en hälsa som inte är så bra längre - - orkar inte hålla bibeståndet i samma skick som tidigare.
        Har blivit i snitt en bil om året, de sista 5 åren.

        Men din Tempra ser fin ut........
        //R//

        Comment

        Working...
        X