Announcement

Collapse
No announcement yet.

Är det någon som har?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Är det någon som har?

    En Fiat Coupe 20 V Turbo + -99-00 i denna klubb?
    Bara undrar om jag skulle få komma och titta på den för att jämföra den modellen med LE.

    / Henrik
    Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

  • #2
    jag har en 99:a, bor ju en bit ifrån dig dock

    kanske ska upp till borlänge / falun nån dag iofs, kan säga till isf
    /Peter

    Comment


    • #3
      Vore skitkul!!!

      Om du hade lust att möta upp mig i Blge eller Falun.
      Har du ärenden i dessa trakter så maila mig.
      Är det annars okej om jag kommer förbi dig i Uppsala om jag är där i något ärende?.

      Kompisen Henrik (Uno Turbo, Uno Diesel, Croma Turbo, 131, osv killen) har flickvän som studerar i Uppsala och vi har tänkt att hälsa på henne någongång.

      Kul att jag fick svar.

      Med Vänliga Hälsningar

      Henrik Gunnérius
      Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

      Comment


      • #4
        jodå, jag hör av mig om jag hamnar i dalarna ..

        ska du förbi uppsala kan du ringa på 0734-418796
        /Peter

        Comment


        • #5
          Hade du verkligen en Plus Chorus? Trodde det var en vanlig! Respekt
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Och så igen: vad står plus:et för?
            Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
            Fiat Marea Weekend 1,6 -97

            Comment


            • #7
              oj, hah.. förvirrad

              nej, jag har ingen plus, missade helt pluset i Pinin's inlägg, sorry! ..
              /Peter

              Comment


              • #8
                Re: Vore skitkul!!!

                [i]
                Kompisen Henrik (Uno Turbo, Uno Diesel, Croma Turbo, 131, osv killen) [/B]
                Vilken samling!

                När jag blir rik ska jag ha en 500 nuova, Ritmo 130 TC, 131 Abarth, Uno T, Dino coupé, 124 spider och en Coupé och lite till. Och så en massa bilar av andra märken. Kanske en Lancia Delta också...
                Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
                Fiat Marea Weekend 1,6 -97

                Comment


                • #9
                  Ingen Fara men.....

                  Vet ni någon i denna klubb som far omkring i en äkta 20VT+???

                  LE börjar bli "vanliga" 3 svarta och 1 röd, sålde min LE till Novisen han gjorde ett j-la kap min var äckligt fin hoppas den hålls så.
                  (Ångrar mitt handlande men hoppas hitta en fin T+ eller LE igen till sommaren..)

                  Men jag kommer gärna förbi och tar en kik ändå det är alltid kul att se en "udda fågel (Teknikens Värld)"....

                  Men ser någon nån fin kärra i Sverige eller på någon Tysk site till salu så får ni gärna maila mig.

                  Ha det gott

                  HG
                  Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

                  Comment


                  • #10
                    Pinin> det finns en kille i sthlm com heter Carl något som har en electric blue plus, pratade med honom innan jag köpte min, eftersom jag oxo ville se hur plusen såg ut, men det blev aldrig av att träffa honom .. kolla galleriet på www.fiatcoupe.net .. det finns mailadress där
                    /Peter

                    Comment


                    • #11
                      Var och tittade på en plus innan jag köpte din pinin, men personligen föredrar jag de röda infällningarna istället för helsvarta säten m.m., det ser mycket trevligare ut och lyser upp på ett helt underbart sätt. Tycker att den matchande instrument-brädan på +:en är en liten fördel, samt att den jag tittade på hade silver-färgade mätartavlor. Electric-blue (mörkblå metallic?) är en väldigt fin färg!
                      Fast det kommer ändå inte i närheten av LE:n (skulle kanske ha en annan åsikt nu när jag "vant" mig vid LE:n), men i brist på LE så kommer + på andra plats, fast en -00 är inte dumt, såg en med turbo inbroderat i ryggstödet på nylonsätet, mycket fin..... och det var enligt mig inte någon nackdel med tyg-säten om de ser ut som de gjorde, grov nylon i recaro-stolar, tror jag i alla fall.
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #12
                        Tack Chorus!

                        Fick tag på Carl, ska och titta på hans bil en +.
                        Killen verkade trevlig och sympatisk.
                        Det var inga problem att få kika på hans bil.

                        Ha det bra.

                        HG

                        Novisen vart var du någonstans och kollade på +:en innan du köpte min pärla var det Carls bil du var och kollade på då?

                        /HG
                        Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

                        Comment


                        • #13
                          Har för mig att personen som sålde hette Peder, fanns i Birkastan här i stockholm (någon här som köpte den?) och annonserades i Aftonbladets köp/sälj. Så om Carl haft sin innan slutet av juni förra sommaren så är det inte den.
                          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                          Comment


                          • #14
                            Tack för senast!

                            Chorus!
                            Kul att se din Coupe in the real.
                            Den var nice med taklucka å allt.
                            Har varit i kontakt med Daniel på bilimporten och han verkade seriös, vilket är kul, han tänkte agera direkt men jag bad honom avvakta med bilsökandet.
                            Väntar först och ser om jag får svar på den andra Coupeen som redan finns i detta avlånga land reggad och klar, innan jag går vidare med en beställning.

                            /Henrik G
                            Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

                            Comment

                            Working...
                            X