Announcement

Collapse
No announcement yet.

Och min första bil blev en...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Och min första bil blev en...

    Fiat Bravo (-09, 1.6 diesel, 105 hk). Jag skaffade mitt körkort i tisdags och hämtade min Italienska flamma från Ängelholm i fredags. Det kan tyckas vara snabba ryck men jag har lagt ner många timmars research och får se det som ett turligt sammanträffande att den perfekta bilen (beträffande tillverkare, modell, motorns storlek samt att den hade exakt den färgen jag ville ha) dök upp så opportunt. Jag fick en skön tur hem till Malmö på cirka 77km och kom efter hand underfund med att jag skulle ha kollat upp hur farthållaren funkar. Jag kom också på att man inte bör tappa räkningen över vilken avfart man befinner sig vid för då missar man Malmö...

    Men det var ändå en riktigt skön åktur. Hon är tyst som en annalkande, ytterst lömsk, liten ninja och är vackrare än det mesta. Skön motor och skön växellåda också. Kupén hade kunnat vara rymligare och förarsätet kunde varit en smula mer sänkbart (är 188cm) men komforten är topp. Sedan är det ingen överraskning att hon är en jäkligt olämplig bil för hundägare, men turligt nog väger min vovve ynka 12kg och är lätt att lyfta in och ut ur bagageutrymmet. Hoppas bara att karossen håller samma kvalitet som motorn! Bilder kommer snart...även om de inte är något ni inte redan sett förut, men de är speciella för mig! =)

  • #2
    Låter trevligt me "nybilslukt" å allt
    Last edited by pazzo; 11 June 2011, 23:21.
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Kul!

      Nya Bravo är en riktigt fin bil, får gratulera till köpet och hoppas du blir nöjd med bilen!

      Har ju själv en Bravo, inte riktigt lika ny som din dock!
      Tidigare bilar:
      Volvo 480ES 2006-2007
      BMW 320i E30 2007-2008
      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
      + nån volvo 740 samt volvo 240

      Comment


      • #4
        En får gratulera!
        Själv vill jag ha den med 150 hk bensinmotorn....men får bygga färdigt huset först...och ta tag i ett par bilrenoveringar...javascript:smilie('')
        captainmorgan

        Comment


        • #5
          bra val. mkt prisvärd bil. betydligt smartare/ekonomiskare än mina alfor iaf ;-)
          mvh filip
          Filip Wennergren
          070-7707711

          Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

          Comment


          • #6
            Angående ekonomin (bilderna får jag spara tills jag har min älskling parkerad på något fint ställe) så är det helt sjukt bra! Jag körde från min bostad vid mobilia i Malmö och hämtade en arbetskamrat, vid nobeltorget, som skulle åka med till jobbet på Sturup och lämnade honom vid hans bostad på vägen hem igen. Mellan Malmö och Sturup är det 29km enkel resa. Innan jag for tankade jag bilen full, något jag även gjorde när jag kom hem. På lite över 6 mil drog alltså bilen 2.4liter exakt (enligt pumpen). Det blir 0,4 liter per mil. Men då åker jag också nästan bara på vägar som är 90-110kmh. Stadskörningen är en rätt liten del av det hela. Om pumpen talar sanning är det rätt bra tycker jag.

            Comment

            Working...
            X