Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Stilo - att tänka på vid köp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Stilo - att tänka på vid köp

    Hej!
    Jag är ny här på forumet och har frågor om Stilo. Vi har kört Marean för några år sedan och insett efter ett par andra bilmodeller att marean är den bästa/billigaste bilen vi har ägt. Nu har vi funderingar på en Stilo Multiwagon. Vad skall vi tänka på vid köp? Tacksam för hjälp och kommentarer.

    Häls.
    Niclas Friberg
    Nyköping

  • #2
    Min egen har väl inte haft några större konstigheter för sig. Gnisslande bakbromsar, glappkontakt till ABS sensorn i förarstolen ( bara att trycka ihop igen!).

    Om det finns nått så är det nog elfel och länkarmar och spindelleder. Mycket prisvärd bil!!!
    captainmorgan

    Comment


    • #3
      Gnisslande bakbromsar, dålig lack framför allt i trösklarna och skärmkanter, Airbag lampan pga kontakter under passagerarstolen.

      Annars har den varit felfri. Ibland får den skumma elfel med startspärren men det är bara att dra ut nyckeln och stoppa in den igen och starta som om inget har hänt.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment

      Working...
      X