Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw

    Asså jag fattar inte folk som er som kör italienska bilar.
    Hallå !!!!
    Tyskt......tyskt ska man köra. Finns inget skönare än en bakhjulsdriven BMW. Jag utmanar vilken av er som helst med era fjuttiga italienare att race med mig. Jag o min M5 mot vilken bil som hels av er.
    asså det måste vara löjligt att glida runt i fiat mm. Hahaha jag tycker synd om er rejält.

  • #2
    Hej BMW!

    Måste undra hur gammal du är,och hur intresserad av bilar du är?Till att börja med är ditt inlägg omoget och imbessilt.Har ägt en bmw 328 -95(tänker inte stava med stora bokstäver).Bilen hade gått 11600 mil när toppackningen pajade.Tysk kvalitet....Nä jag hoppas vid gud att du inte har blivit pålurad en misshandlad långmilare m5.Sen en annan sak.När bmw tillverkar en körglad bil i ett normalt prissegment, så kan du börja hojta om bmws förträfflighet.Tyska Auto motor und sport hade t ex testat bmw m5 -95 mot fiat coupe -97 på en del av den berömda nordslingan(nurnburgring).M5 var endast 2 sek snabbare...M5 kostade 595000, mot Fiatens 260000..2 sek är ungefär vad en framhjulsdriven bil spinner "bort" på en bana gentemot en bakhjulsdriven.Så förträfflig är en bmw.Det är inga problem att göra en dyr snabb bil,men bmw har för länge sedan slutat göra skojiga bilar för den "normala" människan.En annan liten kuriosa jag kan informera dig om är att mannen som ritar "dina"bilar nu är utbildad i Centro stile.Mannen heter Chris Bangle,och har ritat bmw Z8,men hans examensarbete heter FIAT COUPE.Titta på Fiatens blinkers i grillen,och jämför med extraljusen på Z8.bmw skryter om att dom tar ut 100 literhästar ur sina m-bilar...Alfa plockade 164 hästar ur 1,6l 1964 ur sin Grand turismo alleggerita.Honda tar ut 120 literhästar ur s2000,så ta bort tunnelseendet så är du snäll.inredningskvaliten är högre i bmw,men det vore ju skamligt om det inte var det med tanke på pris.Men är bmw 50-100000 bättre än motsvarande modell av annat märke i livslängd?Ja,det beror på ägarna o inte på bilen...
    Tycker du att vi är konstiga som gillar,dom karismatiska Italienska bilarna,och inte dom sterila tyska, så behöver du inte lägga in löjliga inlägg.Är du däremot saklig och objektiv så är du VÄLKOMMEN HIT.
    Mvh Alex

    Comment


    • #3
      Sighajl

      Min första bil var en gammal 520, urrk. Jag bytte den mot en Piaggio Vespa P200 ;-)

      En trevlig bil från Bayerische Motoren Werke verkar Z3 Coupe vara, eller de gamla hajnoscoupéerna. Annars tycker jag att beemers är för vanliga för att vara kul, nästan så att en 740 GLE känns udda.

      Comment


      • #4
        BMW

        Vart bor du så ska du få smaka på Fiat Power... :P
        Men nu när jag har antagit din utmaning så vill jag att du bekräftar så ska vi köra...
        /Jimmy
        mvh Jimmy Särås

        0736-996 993

        Comment


        • #5
          Bmw

          För det första:
          Jag har inte en M5 från 95.
          Min M5:a är en e39. dvs den med 400hk.

          För det andra när du ändå är inne på snacket om att ta ut 100 hk ur varje liter.
          Bmw var först i med att lyckas ta ut 100hk/liter ur en icke turbo/kompressor matad mortor.
          Den alfan som du pratr om var säkert proppad med turboagregat mm.
          Men att lyckas pressa ut tex 321 hk ur en M3 tycker jag är en bedrift. Bilen har varken turbo eller kompressor.

          Det var inte meningen att provosera er Fiat ägare( eller kanske lite). Självklart har alla sina egna favoriter.

          Och Särås jag tror inte att du med någon av dina bilar har en suck av en chans mot min, så jag ska inte ens tänka på din utmaning.

          Comment


          • #6
            nu när särås är inblandat, så kommer du att få sälja bmw:n...
            den alfan vi pratar om har varken turbo eller kompressor...(du verkar inte ha mycket kunskaper som inte vet det, fråga vilken bilintresserad o han vet om alfan), sen så kan jag tilläga att jag haft en m5:a som din i 2dar o visst går den bra, men oj vilken förnedring du kommer att få av Särås ha...
            Last edited by Fadi; 29 March 2003, 10:50.

            Comment


            • #7
              Bmw

              Jag tror inte det. Min kära M5 behåller jag länge till.
              Jag vet inte vad särås har för bilar. Men så länge det inte är en Ferrari så tar han inte min oavsätt hur bra han kör.

              Comment


              • #8
                Bmw

                Alfan hade inte turbo eller kompresor!

                Vi kan väll säja att BMW inte var först!

                Kul att du har en M5 e39...
                Det hjälper inte...

                Du får smisk och det på bara skärten tro mig! :P

                Så när var hur?
                För övrigt så kan jag vara så snäll att du får välja vilken bil du får köra mot!
                Antingen kör jag en Fiat Coupé eller en Lancia Delta...

                Så var när hur och lovar du att lämna oss italien freaks i fred när du har fåt stryk!?
                För stryk får du och det ska bli ett nöje!
                /Jimmy
                mvh Jimmy Särås

                0736-996 993

                Comment


                • #9
                  Bmw

                  beeep!

                  Wrong answer! :P

                  Du kommer att få smaka på Fiat Power och det ska bli ett nöje men du kan få köra mot Lancian om du känner för det...
                  Tänk på att du har 2x så mycket efekt orginal än båda bilarna ändå ska du få smaka så mycket pisk så du kommer köra din slöa Bmw till skroten!
                  /Jimmy
                  mvh Jimmy Särås

                  0736-996 993

                  Comment


                  • #10
                    Jag bara ler....
                    mvh Jimmy Särås

                    0736-996 993

                    Comment


                    • #11
                      ha ha ha jag vill vad med o bevitna, särås du säger väll till :-)))
                      förresten så kanske jag kan ge dig en läxa med min om den blir färdig, det är ju just det som driver mig ......

                      Comment


                      • #12
                        Bmw

                        Särås lägg av. Kom igen, du måste driva med mig. ska en Lancia (hahaha) eller en Fiat( hahah igen) leka med Bayerns stolthet?
                        Vi snackar M5 här, vet du vad ett sånt odjur kan göra med din tama italienare??

                        Jag har antagit många såna "race" av såna som dig som sagt sig kunna nåt om bilar. Jag har piskat flera trimmade hobby bilar bla Honda, Toyota, Mazda mm. Men jag har aldrig gett mig på en tam italienare.
                        Visst italienare kan bygga bilar, (ferrari,Mazzarati mm) Men en Fiat.....jag tror inte det.

                        Comment


                        • #13
                          kaizer

                          Du är antingen sten dum eller bara korkad...

                          Hur som helst sluta svamla och börja trola!
                          För du kaizer än så har ingen BMW piskat upp min Coupé och det kommer inte ske nu heller...
                          Så vart bor du och när ska vi köra!?
                          Stockholm tisdag/onsdag?
                          /Jimmy Särås
                          mvh Jimmy Särås

                          0736-996 993

                          Comment


                          • #14
                            mbw

                            Jag bor i Haparanda och min skönhet står än så länge i sitt varma garage i väntan på avställning. Snart ska bilen ut i mitten av april.
                            Jag medelar dig när tiden är kommen för din italienare.

                            Comment


                            • #15
                              kaizer

                              Lite info om Lancia Delta:
                              Lancia Delta Evo 2,0 16V Turbo intergrale, klassas som en av världens snabbaste point to point bil som någonsin är bygd för gata!
                              LAncian hänger fortfarande trots att den är en "stenålders" konstruktion med många extremt snabba bilar i orginal utförande och 10 år på almäna vägar!

                              Efter mina mods så lär den inte ha blvit långsamare! :P

                              Min Fiat Coupé som på sin 402 meters tid klassas som en av dom snabbaste 100-200km/h bil som rular på dom svenska vägarna!
                              eller vad säger man om 0-200km/h på under 14 sekunder och i sommar blir det minst en sekund kappat på den tiden...

                              Så vilken väljer du...

                              Vill du ha en krokig väg eller bara gasa rakt fram!?
                              Eller båda delarna...
                              /Jimmy Särås
                              mvh Jimmy Särås

                              0736-996 993

                              Comment

                              Working...
                              X