Announcement

Collapse
No announcement yet.

Serviceverkstäder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Serviceverkstäder

    Hej!

    Jag hade för en månad sedan oturen att köra på ett vildsvin och fick lämna in bilen på reparation. Jag är inte riktigt nöjd med hur det gick då det dels drog ut på tiden och dessutom fick jag lämna in bilen igen då deras reparationer utlöste ett #fel på insprutningssystemet-fel" när jag skulle till jobbet dagen efter de lämnat ut bilen. Sedan var det ett mindre fel på spolaren till framrutan också. Det var även lite krångel med bilens dator, vilket lade till några dagar på väntetiden.

    På det hela taget är jag inte speciellt nöjd. Kan ni rekommendera någon bra verkstad i Malmö som är bra på Fiat och som gärna har humana priser på sin service?

  • #2
    Trist!

    http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?threadid=4045

    Här finns ett par av-forummedlemmar-godkända verkstäder i Skåneområdet.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Vet inte vart du haft din bil men Autoduo har väl bra rykte, Befra i Helsingborg har skruvat italienskt sedan hedenhös och Mycket bra rykte.
      Själv har jag alltid servat på Tylösand motor i Halmstad, inte längre auktoriserade men det dom inte löser ..löser ingen annan heller!
      captainmorgan

      Comment


      • #4
        Kan också rekommendera Autoduo. De gör jobbet bra och snabbt iaf. och är trevliga. Dock låter jag det vara osagt huruvida de är billiga, har inget att jämföra med, men jag tycker att det varit rimliga priser.
        Coupé 20VT -99 - Projekttråd

        Comment


        • #5
          Tack för svaren. Jag har bilen inne hos Bilpartner. Nu är jag inte en sådan person som dömer ett ställe baserat på ett enda besök, det kan ju ha varit " en sådan dag" de senaste gångerna jag besökt dem, men det kan ju inte skada att se över ens alternativ.

          Jag har egentligen inget att jämföra med, har haft mina första bil (Fiat bravo 1.6mjt -09) i mindre än ett år, men 9-10.000 kr för en 9000-mila service låter rätt maffigt. Är det ett normalt pris?

          Comment


          • #6
            Nej det låter väldigt dyrt.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              vet inte hur mycket det skiljer på Stilo 1.8 men har för mig jag betalade 5700 ungefär på Tylösand Motor för 9000 milaservicen...
              captainmorgan

              Comment


              • #8
                Originally posted by AnimalFarm
                Tack för svaren. Jag har bilen inne hos Bilpartner. Nu är jag inte en sådan person som dömer ett ställe baserat på ett enda besök, det kan ju ha varit " en sådan dag" de senaste gångerna jag besökt dem, men det kan ju inte skada att se över ens alternativ.

                Jag har egentligen inget att jämföra med, har haft mina första bil (Fiat bravo 1.6mjt -09) i mindre än ett år, men 9-10.000 kr för en 9000-mila service låter rätt maffigt. Är det ett normalt pris?
                Beror på vad som ska göras... är kamremsbyte på listan då kan det kosta.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment

                Working...
                X