Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad har du gjort för din Fiat idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Getzen View Post
    Har demonterat ventiler och tvättat toppen och upptäcker att två styrningar är knäckta. Även 1ans avgasventiler vinglar en aning i ventilslipen trots bra värden i komp och vakumtest. Så det blir till att köpa nya styrningar och ett par ventiler till.[ATTACH=CONFIG]13330[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]13331[/ATTACH]Så det kan gå om inte remmen är på.
    Nu äntligen har jag monterat ihop toppen.Upptäckte när jag monterade bort remskivan att någon har misshandlat den så en "kugg" till vevaxellägesgivaren är borta.Så det blir till att plocka fram svetsen.

    Comment


    • Några bilder på den renoverade toppen!Click image for larger version

Name:	mina bilder 007.JPG
Views:	1
Size:	97.7 KB
ID:	249136Click image for larger version

Name:	mina bilder 008.JPG
Views:	1
Size:	77.1 KB
ID:	249137Click image for larger version

Name:	mina bilder 009.JPG
Views:	1
Size:	99.3 KB
ID:	249138

      Comment


      • bes min uno u.a

        Comment


        • Tvättat Abarthen och upptäckt nytt ordentligt stenskott i matta delen av lacken på huven och det gjorde ont. Annars har den klarat sig rätt bra från stenskott.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • Du låg å slicka skåpbilen i somras
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • Originally posted by pazzo View Post
              Du låg å slicka skåpbilen i somras
              Har tvättat bilen flera gånger sen dess, den här var ny. Fanns inte för en månad sen
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • Nu är den nya värmekranen monterad i Tipo´n. Tur att e-Bay finns.
                Fyllt kylsystemet med ny glykolblandning (det hade runnit ut 4 liter i kupén) luftat systemet, och bilen är nu nästan körklar.
                Behöver fortfarande någon vecka till, för att få ut allt det blöta - byter blöjor (tidningar) varje dag.
                Har aldrig råkat så illa ut förrr, med vatten på golvet i en bil.
                Last edited by Rolando; 13 February 2014, 12:39.
                //R//

                Comment


                • Far omkring mycke stora stenar nu, verkar vara från att de började sanda med fel kvalité på sanden/lasten i år?
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • Originally posted by pazzo View Post
                    Far omkring mycke stora stenar nu, verkar vara från att de började sanda med fel kvalité på sanden/lasten i år?
                    Fick 2 stenskott i rutan idag, inget som gick sönder men det låter värre och sätter igång diverse svordomar. Inte nog att någon ska tränga sig före på motorväg så får man stenskott på köpet...
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • Jihaaa!!! Släckte Airbaglampan idag.Satte dit en annan sensorenhet och nu blir det besiktning illa kvickt
                      Mats Nilsson

                      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                      Comment


                      • Hämtade ut unon från verkstan igår. 1 200kr fattigare. Han hade bytt inre drivaxeldamask och svetsat sprickorna i avgassystemet.
                        När jag kom hem fick jag sms från fiatverkstan, ditt avgassystem har kommit... Okej, jag får lägga det på hyllan tills mitt nuvarande havererar.
                        Var ju 3 veckors leveranstid... Besiktning på måndag igen.
                        Fiat Punto Easy 1.2 -13
                        Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

                        Comment


                        • Idag fick Marean ny spolarvätskepump som märkligt nog gick åt motsatt håll jmf mot den gamla. Dra i spaken och det sprutar vatten på bakrutan Skiftade plats på slangarna
                          Nu är det allt lite bättre drag framför allt på bakrutan men jättebra lär det aldrig bli där bak.
                          Henrik
                          Fiat 500e -15
                          *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
                          Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
                          Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
                          *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

                          Comment


                          • Bytt kylare på slitvargen, min Ducato. Funkade inte 7 burkar kylarcement.. och nu vet jag varför. Jösses vad kass den är..
                            Skulle även byta frambromsar, men ett ryggskott som inte släpper gör att man inte kan ta i och handbromsvajern är av rätt modell men för lång...suck!
                            captainmorgan

                            Comment


                            • Många plusgrader och torra vägar gjorde att Abarthen kördes i sportläger med skrikande vintersulor. Efter den turen förtjänade den en tvätt och fulltank fräsch 98 oktanig soppa.
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment


                              • Originally posted by hbp98001 View Post
                                Idag fick Marean ny spolarvätskepump som märkligt nog gick åt motsatt håll jmf mot den gamla. Dra i spaken och det sprutar vatten på bakrutan Skiftade plats på slangarna
                                Nu är det allt lite bättre drag framför allt på bakrutan men jättebra lär det aldrig bli där bak.
                                Vart fick du tag i en ny pump? Jag bytte min pump i Bravan tidigare i veckan,den lade av helt och hållet.Jag hade en i Reservdelsbravon som jag flyttade över.Det var inte sådär riktig fart i den så jag antar att den lägger väl också av så småningom. / mats
                                Mats Nilsson

                                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                                Comment

                                Working...
                                X