Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad har du gjort för din Fiat idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jag bytte pump på min Uno för några månader sedan. Hittade den på ebay i Polen. Blev så nöjd att jag köpte en till bakrutespolaren också. Unon har 2 motorer. Minns inte priset exakt, tror jag betalde drygt 150kr/st med frakt.
    http://www.ebay.com/itm/Fiat-Brava-A...item5af16bb267
    Last edited by Chramon; 23 February 2014, 15:26.
    Fiat Punto Easy 1.2 -13
    Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

    Comment


    • Drog av handbromsvajern nyss på Punton eller va som hände
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • Handbromsvändning?
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • Originally posted by Chramon View Post
          Jag bytte pump på min Uno för några månader sedan. Hittade den på ebay i Polen. Blev så nöjd att jag köpte en till bakrutespolaren också. Unon har 2 motorer. Minns inte priset exakt, tror jag betalde drygt 150kr/st med frakt.
          http://www.ebay.com/itm/Fiat-Brava-A...item5af16bb267

          Det får kollas upp! Just nu och förut så orkade strålen upp till mitten av vindrutan,vid stillastående
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • Originally posted by 84jr0 View Post
            Handbromsvändning?
            Brant backe
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • Originally posted by alfamats View Post
              Vart fick du tag i en ny pump? Jag bytte min pump i Bravan tidigare i veckan,den lade av helt och hållet.Jag hade en i Reservdelsbravon som jag flyttade över.Det var inte sådär riktig fart i den så jag antar att den lägger väl också av så småningom. / mats
              Det blev en från Mister-auto, men original måste väl gå att beställa om man vill.
              Henrik
              Fiat 500e -15
              *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
              Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
              Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
              *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

              Comment


              • Originally posted by hbp98001 View Post
                Det blev en från Mister-auto, men original måste väl gå att beställa om man vill.
                Gött! Mister auto handlar jag ifrån ibland,ska kolla då.Ska kolla PKW teile också. / Mats
                Mats Nilsson

                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                Comment


                • Min Abarth Ritmo Cabbe har stått i garage sedan drygt 3 år tillbaka, under ett blått skynke.
                  Lyckades att bända 2 stag till cabbe ställningen och har letat med ljus och lykta efter en ny.
                  För drygt 1,5 år sedan fick jag napp i England av min polare där, Mitch att hans polare skulle skrota sin Cabbe.
                  Så detta har införsaffats.
                  nygammal cabbe, med glasruta och fungerande ram till, nu ska den gamla plockas ned, taket på den gamla ska över till den nya ställningen, jag har tyg, den andra plast
                  fjäderbenstag både till fram och bak
                  ny inredning i samma färg som dörrsidor, fram och baksäte (den som spar han har, 2 uppsättningar av varje)
                  montera fösterhissar fram med mekanism och motor, koppla in dessa så dom funkar
                  montera originalfälgar som satt på när jag köpte den som nu blästrats och lackerats i tidstypiskt vitt 80 tal (bilen är blå)
                  sedan ska den få en ordentlig service, innan det blir brum, brum modell större i sommar igen (saknar krutet i den bilen)
                  Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                  Mina Bilar.. Past & Present!

                  Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                  Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                  Comment


                  • Trevligt! Sänkt + Cromafälgar som denna kanske..?

                    Click image for larger version

Name:	ritmo9.jpg
Views:	1
Size:	87.5 KB
ID:	249179
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • Jäklar vad sugen man blir.Fick inte min såld så den står i ladan.Finge man tag i fräscha dörrar och nya bakskärmar så skulle projektet var igång direkt.
                      Så himla trevlig bil,betydligt mycket trevligare än Bravan tex.
                      Mats Nilsson

                      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                      Comment


                      • Toppen på.Ett steg närmare uppstart.Click image for larger version

Name:	Image_00003.jpg
Views:	1
Size:	48.7 KB
ID:	249181

                        Comment


                        • Å där åkte sommarsulorna på
                          Henrik
                          Fiat 500e -15
                          *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
                          Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
                          Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
                          *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

                          Comment


                          • Monterat spolartanken, expansionstankkärlet, servobehållaren, signalhornen, skopet till oljekylaren samt kabelstammen höger fram på den gröna Coupen.
                            Tvättat alla insugslangar och rör samt luftfilterboxen.
                            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                            Comment


                            • Click image for larger version

Name:	DSC_0253.jpg
Views:	1
Size:	39.7 KB
ID:	249227

                              Paket aus Deutchland... Sportauspuffanlage fur Bravo 2.0 HGT.... samt vanligt system till Stilon. 3600 .- för allt hem till dörren IMASAF grejor alltihop så det blir nog bra..!
                              captainmorgan

                              Comment


                              • Originally posted by captainmorgan View Post
                                [ATTACH=CONFIG]14552[/ATTACH]

                                Paket aus Deutchland... Sportauspuffanlage fur Bravo 2.0 HGT.... samt vanligt system till Stilon. 3600 .- för allt hem till dörren IMASAF grejor alltihop så det blir nog bra..!
                                Sweet!
                                Såg att det tom finns Supersprint till gamla Bravo/Brava men inte till Marea.
                                Smidigt med två dämpare och rör i en enhet
                                Henrik
                                Fiat 500e -15
                                *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
                                Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
                                Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
                                *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

                                Comment

                                Working...
                                X