Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad har du gjort för din Fiat idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by 84jr0 View Post
    Får man skriva vad man har gjort för sin Abarth idag? Köpte i alla fall lite bilvårdsprodukter till den i form av ny tvätthandske i lammull och en ny våffelduk (torkduk) som enligt utsago ska vara det bästa som finns på marknaden för att torka bil med efter tvätt.
    Testade dessa idag och jag är imponerad av torkduken. Har aldrig sett bättre torkduk helt klart.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #92
      Igår kom den där, Har gått och suktat en längre tid och hittade en helt ny till ett bra pris. Någon som vet vad den innehåller?

      Click image for larger version

Name:	photo.jpg
Views:	1
Size:	67.2 KB
ID:	248508

      Och nej, det är ingen bag utan ett fodral till det som ligger i...
      Last edited by rask; 10 July 2013, 10:16.
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • #93
        Sjysst!
        Ett... hästhuvud?
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #94
          Originally posted by rask View Post
          Igår kom den där, Har gått och suktat en längre tid och hittade en helt ny till ett bra pris. Någon som vet vad den innehåller?

          [ATTACH=CONFIG]13349[/ATTACH]

          Och nej, det är ingen bag utan ett fodral till det som ligger i...
          Överdrag för vintervilan? Vad vinner jag?
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #95
            Inte gjort "för" men "Med min Fiat idag...
            Kört hem en plywoodskiva, 120 X 244cm. Killen på byggfirman skakade på huvudet & flinade när jag öppnade bagageluckan på Unon.
            Fick lätta lite på gummilisterna på sidorna av luckan, då gled den in. Körde sedan fram framstolarna något & körde med öppen lucka hem.
            Di sväljer bra de små rackarna. När jag byggde altan för några år sedan körde jag hem 40 kvadrat altangolv... i Unon
            Fiat Punto Easy 1.2 -13
            Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

            Comment


            • #96
              Originally posted by 84jr0 View Post
              Överdrag för vintervilan? Vad vinner jag?
              Precix!!! Ett orginalöverdrag i härligt underbart och glansigt fusksilke. Enligt uppgift ska det tom vara tillverkat av samma firma som syr Ferraris överdrag:

              Click image for larger version

Name:	Fiat_Coupe_Indoor_Car_Cover.JPG
Views:	1
Size:	11.6 KB
ID:	248509

              Gjorde en Google-sökning på artikelnumret, hittade en obskyr tysk sida som hade det till ett bra pris och efter ytterligare lite googlande visade det sig vara sajten som Ante rekommenderat för orginaltillbehör.

              Det enda jag funderar lite kring är om min "fina" orginal-mobilantenn ryms under fodralet?
              Last edited by rask; 10 July 2013, 15:27.
              à la London designmarknad - www.alalondon.se

              Comment


              • #97
                Jeez, give us the site..!
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #98
                  Min e blå text på gratulerar.
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by rask View Post
                    Precix!!! Ett orginalöverdrag i härligt underbart och glansigt fusksilke. Enligt uppgift ska det tom vara tillverkat av samma firma som syr Ferraris överdrag:

                    [ATTACH=CONFIG]13351[/ATTACH]

                    Gjorde en Google-sökning på artikelnumret, hittade en obskyr tysk sida som hade det till ett bra pris och efter ytterligare lite googlande visade det sig vara sajten som Ante rekommenderat för orginaltillbehör.

                    Det enda jag funderar lite kring är om min "fina" orginal-mobilantenn ryms under fodralet?
                    Antennen får man skruva av.
                    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                    Comment


                    • Originally posted by Ante View Post
                      Antennen får man skruva av.
                      Aha!

                      - - - Updated - - -

                      Originally posted by per View Post
                      Jeez, give us the site..!
                      Hehe, har du inte fått nog med ledtrådar...? Glida med sådär, jag har letat i flera år.

                      Men bjuda på priset kan jag, 162€ + frakt... Inte farligt eller hur...?

                      - - - Updated - - -

                      Originally posted by pazzo View Post
                      Min e blå text på gratulerar.
                      Texten på påsen. Eller på överdraget?
                      à la London designmarknad - www.alalondon.se

                      Comment


                      • Bra passform verkar det som -- nästan som en kondom ........
                        //R//

                        Comment


                        • Originally posted by rask View Post
                          Aha!

                          Texten på påsen. Eller på överdraget?
                          Text på påsen
                          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                          S/y Mascot
                          S/y Rebell
                          20vT
                          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                          Comment


                          • Jaja, iom att ni insisterar och tjatar så, här kommer länken till överdraget: http://www.original-genuine-spare-pa...ane_(fiat).htm.

                            Håll till godo!
                            Last edited by rask; 11 July 2013, 13:12.
                            à la London designmarknad - www.alalondon.se

                            Comment


                            • Idag har jag bytt dörrstoppet på förardörren som har smällt högljutt ända sedan jag köpte bilen. Köpte ett nytt förra hösten men först nu fick jag tummen ur... Nu är det så tyst och fint så. Fick även fart på knappen i förardörren som styr elhissen på passagerarsidan. Vet egentligen inte vad jag gjorde men ryckte i alla möjliga kablar och sprayade med oxidrengöring. Tidigare gick det bara att köra ner fönstret men inte upp, lite opraktiskt. Hoppas det håller sig.
                              Henrik
                              Fiat 500e -15
                              *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
                              Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
                              Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
                              *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

                              Comment


                              • Har haft en oförklarlig energi att fixa irriterande småfel på Marean senaste dagarna. Fixade (förhoppningsvis) den ibland fladdrande tempmätaren med hjälp av denna instruktion: http://www.fiatboo.co.uk/photogal/gu...tempdial_2.pdf och bytte i samma veva alla belysningslampor i förebyggande. Har även satt fast ett stag till passagerarlåset som varit löst i flera år. Nu går det återigen att låsa/låsa upp med nyckeln på passagerardörren. Inte för att det behövdes för jag använder alltid fjärren men fixa småfel var det!

                                Kvar att göra är nya genomslagsgummin bak då båda har gått sönder och lossnat och ligger lösa längst nere i fjäderskålen, nya ligger i garaget. Fick nån slags hybris av de senaste dagarnas framgångsrika mekande och lade en beställning:
                                Click image for larger version

Name:	Skärmklipp.PNG
Views:	1
Size:	26.6 KB
ID:	248660
                                Får se hur detta ska gå
                                Henrik
                                Fiat 500e -15
                                *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
                                Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
                                Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
                                *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

                                Comment

                                Working...
                                X