Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ursprungskontroll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungskontroll

    Fick hem ett positivt besked om ursprungkontroll idag , eller så trodde jag det. Vad betyder följande..

    "Vid registreringsbesiktning och enskilt godkännande görs en teknisk identifiering av fordonet och en kontroll av om fordonet uppfyller tekniska krav på beskaffenhet och utrustning. Om fordonet godkänns i dessa delar, kommer ytterligare registerkontroller att ske vid registreringen. Det kan innebära att fordonet inte får registreras, trots att det godkänts vid ansökan om ursprungskontroll och vid registreringsbesiktning eller erhållit enskilt godkännande."

    700 spänn rätt ut i rymden, eller..
    captainmorgan

  • #2
    Vad har du köpt?

    Håller med om att det är luddigt skrivet. Jag tolkade det som att ursprungskontrollen kollar så att papprena är i ordning. Regbesen kollar så att bilen är ok.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Hittade två stycken 850 coupe -67 som var några dagar från pressen. Det är serie 1 med enkla strålkastare och enkla baklampor, serie 2 är betydligt vanligare med dubbla strålkastare fram och dubbla baklampor.
      Har letat upp gamla reg. papper via riksarkivet och allt såg bra ut tyckte jag.
      captainmorgan

      Comment


      • #4
        Aha, kul! Har dom varit regade här förut borde det ju underlätta. Lycka till!
        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

        Comment


        • #5
          Hoppas besiktningsmannen inser att dessa inte ska ha bälten eller ytterbackspeglar

          Comment

          Working...
          X