Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sniffpetrol testar Panda 4x4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Peter Sundfeldt testar, och verkar väldigt förtjust i Panda 4x4 Twinair:

    Last edited by Bambu; 22 October 2014, 17:25.
    /Sven

    Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
    Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
    ++

    Comment


    • #32
      http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...5-Videos/page2

      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #33
        OK, det hade jag inte sett.. Jag sorterade in den under en Panda 4x4-tråd, medan du sorterade in den under Video-tråden...

        Det är kul att även du postar Panda-grejor Per, trots att du troligen intresserar dig mest för sportigare Fiat-modeller.

        Det har funnits en artikel om Fiat Panda 4x4 i Auto Motor & Sport från 18 Okt 2012. (Mirakelbilen?) Är det eventuellt något du kan delge oss på något vis?
        Last edited by Bambu; 26 October 2014, 14:40.
        /Sven

        Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
        Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
        ++

        Comment


        • #34
          Nu har jag funnit artikeln i Auto Motor & Sport! Jag vågar inte posta den i sin helhet, men jag kan säga att den är MYCKET positiv till Panda 4x4. Författaren Jens Trulsson säger själv att han älskar Fiat Panda 4x4.

          Ett par citat:

          "Testrutten är som tagen ur en offroaders våta dröm med rejäla lutningar åt alla håll. Ibland ser det ut att vara en lodrät vägg framför bilen men den bara klättrar på. Den brantaste lutningen på banan är 57 grader och Pandan lufsar snällt uppför, utan knot."

          Avslutningen på Jens Trulssons artikel låter så här:

          "Om man ska summera Panda 4X4 är det en perfekt bil för den som inte behöver bevisa något. En bil med funktioner som en schweizisk armékniv, som med citystyrningen är lika hemma såväl i trånga gränder och på stormarknadsparkeringen som på expeditionen genom Afrika"

          "Körglädje: I mängder. Panda 4X4 levererar så det
          stänker om det. På väg som utanför väg. Otroligt att en
          så liten bil kan väcka så mycket känslor"

          "Vill ha-Faktor: Skyhög! Panda 4X4 är en kultbil, även i nya utförandet. Praktisk, pålitlig och personlig."

          De ni!

          Edit: Nu undrar jag ju förstås om han inte blandat ihop grader och procent när det gäller stigningens branthet...? 57 graders lutning är VÄLDIGT VÄLDIGT brant, t.o.m för en Panda tror jag. Jag skulle gissa på 57 procents lutning, vilket åxå är ganska brant, men mer sannolikt (motsvarar ungefär 30 graders lutning)
          Last edited by Bambu; 27 October 2014, 07:32.
          /Sven

          Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
          Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
          ++

          Comment


          • #35
            Originally posted by Bambu View Post
            kul att även du postar Panda-grejor Per, trots att du troligen intresserar dig mest för sportigare Fiat-modeller.
            It's all in a days work för en forum-admin!
            Nämen det är väl kul om man inte bara snöar in på 1 modell. Jag har t.ex fyra.

            Det testet har jag i en av högarna.. Men jag brukar vänta nåt år innan jag lägger upp dem i Arkiv-tråden, annars kanske man råkar ut för trubbel..
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment

            Working...
            X