Announcement

Collapse
No announcement yet.

Var snäll i trafiken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Var snäll i trafiken

    En sak jag tänkt på länge. Varför måste bilar se elaka ut för att gå hem hos folk?

    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

  • #2
    Enkelt svar: för att det är coolt.
    Köper bara angryfaces om jag kan.

    (Klicka nedan)
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Ha ha stämmer

      [/QUOTE]
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        Originally posted by per View Post
        Enkelt svar: för att det är coolt.
        Köper bara angryfaces om jag kan.

        (Klicka nedan)
        Tycker nog att alla dina bilar ser snälla ut. Punton lite spjuveraktigt.
        Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

        Comment


        • #5
          Well smaken är som baken
          Sen har det gått inflation i detta.. Ingen tycker längre att 80-talets hårding BMW 5-serie ser 'arg' ut.
          Intressant ämne i formgivning.
          Kommer aldrig köpa en 500, det är ett som är säkert. Inte en Mito eller Giulietta heller, däremot en 159, 75 eller Gtv6.. Samma sak där!
          Last edited by per; 30 December 2013, 19:30.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Jo , detta kan man ju diskutera ett tag..! Jag tycker ju 500:an är en ovanligt lyckad retrodesign. Finns det egentligen någon annan som lyckats? Möjligtvis första varianten på Mini men annars tycker jag det ser väldigt konstigt ut, de senaste varianterna är ju ordentligt misslyckade . Beetle är ju inget kul alls!
            Fiat Bravo tycker jag också är riktigt snygg, snyggare Guilettan men den säljer ju inte alls så det är väl jag som är snett på det..! 159:an är ju bland det snyggaste som tillverkats men sålde inte den heller..
            Men du som är designer, Per, vilka favoriter har du ? Ja , förutom Coupen förstås...!
            captainmorgan

            Comment


            • #7
              Ok lite OT då..
              Jag är inte designer men väl formbestämmare (eller 'senior surface designer' som det så tjusigt heter utomlands).
              Mina favoriter är bl.a de jag köpt, av naturliga skäl. Men, med MKT mer pengar/plats/tid skulle jag inte säga nej till en Dino Coupe eller 124 Coupe. Eller 130. Eller en Pega 505 Turbo, porsche 944 s2, Ferrari FF, GTO, första BMW M5.. . Det finns ju så många!
              Men hursom, allt är en smaksak så min smak är inte mer rätt än nån annans, vilket jag aldrig hävdat (även om vissa fått det om bakfoten.. Ingen nämnd ingen glömd..) dock är jag rätt säker på vad jag gillar, och kanske ser på lösningar på ett lite arbetsskadat sätt.
              Last edited by per; 30 December 2013, 20:54.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment

              Working...
              X