Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plastlist Alfa / Fiat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plastlist Alfa / Fiat

    Hej !
    Jagar en plastlist som jag egentligen ska ha till Alfasudsprinten.Men jag tyckte det såg ut att vara samma på Fiat från den tiden,tyckte det var exakt samma list på Ritmo cab runt mitten av 80-talet.

    Det är dom gröna på bilden.Bredd 18,5mm.Fanns vad jag vet i olika färger.På min ska dom vara röda.Har kollat runt efter självhäftande kromlister som
    jag tänkte lacka om i värsta fall,men hittar ingen som stämmer riktigt i bredd.Även höjden blir lite för hög så jag är rädd att det inte blir snyggt.

    Har en bekants bekant som tillverkar plastlister annars.Blir i så fall att göra lister i klarplast som man sen kan lacka i valfri färg.Är lite rädd att det blir dyrt att ta fram verktyget bara.Men om intresse finns så hojta till. Men jag tänkte först om ngn har ngt förslag vart man kan hitta orginallister.Vet att det finns ngn Italiensk firma som har mycket lister,men tyvärr har jag slarvat bort hemsidan.

    Click image for larger version

Name:	sprintlist.jpg
Views:	1
Size:	57.1 KB
ID:	258245
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)
Working...
X