Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gas/Bensindrift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gas/Bensindrift

    Hej vet någon här hur det fungerar med bilar som drivs på både gas och bensin? Är nämligen ute efter en Fiat som är både gas/bensindriven, dock bor jag i Umeå och har inte tillgång till gasstationer undrar då hur en sådan bil klarar sig i långa loppet ifall man endast tankar bensin i den.

  • #2
    När gasen börjar ta slut slår den över till bensindrift. På enbart bensin går nog bilen sin normala livslängd. Däremot kan jag tänka mig att biogasdelen behöver motioneras, precis som en AC, annars "rostar" den igen med tiden.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      Ja jo iofs, då kanske det inte är en så bra idé att köra på enbart bensin. Tack för tipset! Har också hört att bensintankarna på gasbilarna bara rymmer ca 30liter. Men då kanske det blir en diesel istället!

      Comment


      • #4
        Ska man köra biogas så vill det till att det finns tappställen i närheten. Det är synd att täckningen är så dålig eftersom biogas är det enda drivmedel förutom el som faktiskt är miljövänligt.

        Se upp med skatten bara. Dieslarna som är runt 9-10 år och äldre har hysteriskt hög skatt.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment

        Working...
        X