Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ferrari-märke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    nja..

    Varken Lambo eller Ferrari är väl kända för god kvalite.När det gäller Ferrari så har kvaliten höjts ,först på senare år.Jag tycker att kvalite kan mätas i servicekostnader, och där ligger Ferrari bra till först med 355.Innan dess så var det löjligt dyrt och ogenomtänkt.Byt oljefilter på en 308.HaHa.Inte det lättaste.Eller serva en 365 bb, med boxer tolva.Ja det känns lättare att begå harakiri..:-}Jämför gärna Miura med samtida Ferrari.Miuran var servicevänlig som en Volvo 142, medan Ferrarin var lika trevlig att meka med som en rymdskyttel.Fast konstruktionsmässigt så var det precis tvärs om..Förresten titta PÅ Murcielagos sidoblinkers.Direkt nermonterade från en Ford Focus.Elegant stöld eller hur?Visste ni att Lamborghini än idag tillverkar traktorer?Personligen tycker jag att det var kul att Feruccio var kaxig nog att säga till Enzo att han inte var nöjd med sin Ferrari.Tur e oxo att Enzo var fisförnäm, och tyckte att herr Feruccio skulle ägna sig åt sina traktorer...Jag är glad över att han fick fram traktorn vid namn Lamborgini Miura.Han fick även senare fram en annan milstolpe om ni tänker efter.Det finns dom som är så impade av en Hummer och tycker att det ärSUVarnas SUV.Jag säger att året var 1982 när Lambo släppte sin LM 002.En Suv vars hjulupphängningar tålde fritt fall från 7 meter.Efter det kunde man lägga in 1an o axa 0-100 på 7 blankt.Tänk på att den vägde 3 ton.Hummer och Porsche Cheyenne släng er i väggen..
    Jaja,nu blev det lite långt igen ,men hoppas ni orkade läsa hela.
    :-}
    Tack för ordet.
    Mvh Alex.
    Last edited by kanskecoupe; 6 May 2003, 20:47.

    Comment


    • #17
      imponerande

      men är inte de där invecklade kompromisslösa tekniska lösningarna en del av myten åxå? serva ska väl kunden ändå aldrig göra själv liksom?

      L002 var en favorit jämte tatra 613 i "Bilkatalogen 1988" när jag pluggade den som barn. snyggare än hummer dessutom!
      jag är sjukligt skeptisk till allt som har med VAG att göra..vet inte varför.. borde väl gå i terapi antar jag..
      som när jag läste att maserati fått hjälp av audi med aluframebygge.. de sjönk direkt i mina ögon!.. sjuuuukt!
      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
      http://fiatpanda.wordpress.com/

      Comment


      • #18
        Jag hade också svårt för VAG till jag började jobba för dem.
        Jag har fastnat i quattro träsket. Vill ha 4-hjulsdrift på min coupé.
        //Martin
        Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
        Åker - Cheva Transsport -01
        Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
        Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
        Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
        Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

        Comment


        • #19
          återgår till FIAT EMBLEM IGEN

          efter att ha kört runt med bilen utan emblem en längre tid nu och såg idag hur mitt specialtillverkade abarth emblem ser ut så har jag idag beställt ett nytt troget fiat huvemblem till bilen ... vafan ... jag e ju faktiskt stolt över att det är en FIAT och ska nu ha det på huven som det var innan

          Så om ngn är intresserad av ett aluminium märke med skorpionen för 200 pix så har ja ett sådant ska inte ha den

          För övrigt en glad och stollig Rolle som såg svart rök från baken imorse hehe ... förstår inte men fan ja ska sluta tanka på PREEM nu ... verkar vara en massa vatten i deras bensin ... åtminstone i MÖ ... på rosengård ...

          / tjohop
          Coupé 16v Turbo -96
          Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

          Comment

          Working...
          X