Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto Auto i Trångsund?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Punto Auto i Trångsund?

    Bra eller anus?

  • #2
    Robban har gjort dåliga lackjobb bla. på min coupe men bra kamremsbyte kan inte lita på honom känner jag!
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Men Robban gör inga lackjobb själv utan det är en lackerare som går under hans namn. Nu har han en annan på plats men den tidigare lackeraren som gjorde lackjobb på min coupe gjorde ett bra jobb.

      Visst kan Punto auto bli bättre men de ligger i topp i Stockholm när det kommer till Fiatmekaniker. Sen har du även AR Bil på Gärdet och VIA Bil på Södermalm som jag har lämnat in bil till också och varit nöjd.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        De är ju Robban som är ansvarig för utförda jobb och dessutom var plåtjobbet under under alla kritik då man spacklade upp en plåtskada istället för att rikta plåten inifrån bagage utrymmet som de senare utfördes av en annan firma på bästa sätt!
        Han slarvade bort låsbult nyckeln för mig och tjafsade om att de var jag som glömt den.
        Han ville sälja en felaktig termostat som jag bytte på v-stan men fick polcka bort då den var till en 16v vilket han borde vetat!

        De fins mer....
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Tråkigt att höra men jag håller med att han blir ansvarig för all jobb som utförs.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Hur är de prismässigt i jämförelse med AR eller Via, hur lång tid tar det att få en reparationstid?

            Comment


            • #7
              Jag skulle säga att Punto Auto är billigast jämfört med AR och Via. Punto auto kan vara lite tankspridda och att få tid och få allt klart den tiden de utlovar är lite sämre jämfört med Via och AR.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment

              Working...
              X