Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sälja/ behålla coupen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sälja/ behålla coupen?

    Snyft.... Efter påställningen har jag just fått nya försäkringspappren, plus 33%!!! Så med en premie på strax över 16000 vet jag inte om jag har råd att behålla bilen (och jag som alltid trott att det var inköpet av en sportbil som skulle göra att man inte hade råd. Aldrig att jag trodde att det skulle vara försäkringen som skulle sätta stopp!).
    Så hur gör man nu? Har kamremsbyte om 500mil dessutom :-(
    Är det någon ide att sälja bilen så nära servicen, skall man fortsätta som vanligt eller skaffa en entusiast-försäkring? Älskar verkligen min lilla pärla, och punton känns som en disel-bil på 40hästar igen, hade precis börjat tycka att det är lite tryck i den nu när det inte är så halt ute :-D
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Aj, vilket bolag är det? Ställde precis på min bil och premien gick ner från 13.800 till 11.800, så det kändes bra (IF). Fortfarande galet dyrt men än så länge så håller det ihop. Har du testat att kolla via Insplanet? Visst får man säkert bättre pris om man ringer i dealar men det kan ju ge en hint i alla fall... Fick bättre pris via dem men eftersom jag har fler försäkringar på IF så kunde jag får bättre mängdrabatt den vägen.
    Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

    Comment


    • #3
      Var runt och kollade på länken Hatter skickade, 12000 var väl bästa de hade. Har länsförsäkringar nu :-(
      Trodde att om man har garage-försäkring så fortsätter allt som vanligt med årsförfallodag när man ställer på den, men de betraktar tydligen påställning som nytt avtal. Vilket innebär att deras tjat om att man inte kan byta bolag mitt i avtalet är bull... Bara ställ av bilen 1 dag, så har man nytt avtal och kan förhandla om försäkringen (fast de sa något om "om någon vill ta försäkringen, så det kan vara något problem med att göra så). Får se vad de säger senare, de skulle ringa mig idag.. men ändå... Ställde på bilen 18april, fick brevet i torsdags, lite sent att byta bolag nu kan tyckas (utan probelm i alla fall).
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Vart bor du och har du full bonus?

        Jag har full bonus och bor mitt i centrala Uppsala och betalar 9000 per år hos Länsförsäkringar.
        På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
        http://www.garaget.org/?car=63213

        Comment


        • #5
          Bor i stockholm, full bonus (tror jag, bonusklass 7 med 12 skadefria år).
          Dags att flytta, tror jag. Har ju inte råd med något i den här staden :-(
          (hoppas inte chefen ser det här :-D )
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Jag har ju en liten specialare.
            Iomed att jag har mina 3 barn olycksfallsförsäkrade hos trygghansa så får jag "rabatt" på bilen. Jag betalar mindre än 8000:-/år helförsäkrad. Stockholmspremie, smällde en bil för några år sen men det har de inte så bra koll på tror jag. KK i 11år.

            Jag tror på att samla alla försäkringar.

            Barn är inget tips för den som vill spara pengar i utöver bilen.
            //Martin
            Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
            Åker - Cheva Transsport -01
            Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
            Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
            Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
            Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

            Comment


            • #7
              Hurm, kan man inte olycksfallsförsäkra 3 ickeexisterande barn då? :-D Kostar väl inte 8000 om året, speciellt eftersom det inte är så stor risk för försäkringsbolaget :-D
              Helt otroligt att det skall behöva vara så stor skillnad.
              Håller med om att samla alla försäkringar hos ett bolag.
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #8
                asså ja har bytat till IF !

                Dom e nog hyffsat billigast nu .... betalar också knappt 12 tror ja nu ... ja betalar 1038/ mån för min ... fick de genom insplanet ...

                16 000 kr är förfan SJUKT ! men LF vet hur dom ska göra ! Säg upp försäkringen BUMS ! Ställ av skiten i 1 mån så kan dom inte säga ett smack! De e en jävla djungel m försäkringar , FIAT försäkringen som ja tänkte ha först var dyrare än IF fast dom ligger under samma ägare ... e inte de helt jävla sjukt ? Borde inte FIAT försäkringen vara billigare ? Nu har ja hemförsäkringen med i samma ... IF då ...det ger lite rabatt .... men förfan ... betal inte in premien !

                /Hatter
                Coupé 16v Turbo -96
                Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

                Comment

                Working...
                X