Hej på er! Efter ett par år i karantän med diverse sidospår såsom Chevy Astro, Ford windstar (wtf?!) alfa 33, Rover 45 och några Cittror består bilparken numer inte bara av 100% fiat, utan till 100% av fiat pandor! De senaste åren har mitt fiatnörderi begränsat sig till en stackars liten ur-panda 45 från 84. familjetransporterna har skötts med bravur av en C4 Grand Picasso. (En cittra som f.ö är precis så stolligt briljant som en cittra ska vara, i mitt tycke). Behovet av alla säten försvann dock när vi flyttade till stan. Istället skenade försäkringspremien fullständigt och det enda rimliga blev att downsiza.
Kollade lite på Suzuki Swift och var hyfsat nära att byta, när det i förra veckan dök upp en vit drömpanda på blocketbevakningen. Drygt 2000 mil, 4x4/Twinairmotorn, aux och dessutom navigator och takbox.
Av en ren tillfällighet kände jag igen payoffen "den vänliga bilfirman i Ystad" från en nyckelring till cittran, och mycket riktigt visdade sig att just vår cittra, köpt i Borlänge 2013 var levererad ny av exakt samma säljare som nu sålde denna panda!
Bytet gick supersmidigt och har just landat i Stockholm igen med lite drygt 70 pandamil i ryggen och en ruggigt rolig krabat parkerad längs vägen (givetvis med enahjulparet i vägrenen för att manifestera terrängdugligheten)
skönt att vara tillbaka
Kollade lite på Suzuki Swift och var hyfsat nära att byta, när det i förra veckan dök upp en vit drömpanda på blocketbevakningen. Drygt 2000 mil, 4x4/Twinairmotorn, aux och dessutom navigator och takbox.
Av en ren tillfällighet kände jag igen payoffen "den vänliga bilfirman i Ystad" från en nyckelring till cittran, och mycket riktigt visdade sig att just vår cittra, köpt i Borlänge 2013 var levererad ny av exakt samma säljare som nu sålde denna panda!
Bytet gick supersmidigt och har just landat i Stockholm igen med lite drygt 70 pandamil i ryggen och en ruggigt rolig krabat parkerad längs vägen (givetvis med enahjulparet i vägrenen för att manifestera terrängdugligheten)
skönt att vara tillbaka
Comment