Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500L Trekking vinnare i Teknikens Värld!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 500L Trekking vinnare i Teknikens Värld!

    Vart är världen på väg?? Fiat vinner ett test i nya TV! Någon som minns när det hände sist
    Christian

    Kör nu:


    I garaget:

  • #2
    kopia
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Dom på TV måste ha fått nå'n allvarlig sjukdom, SPUNK eller nå't sån't. Ring efter en dok... Nej förresten EN VETERINÄR!

      Fast egentligen var det ju väldigt roligt att en Fiat vann! GRATTIS Fiat! Kanske folk kan börja få upp ögonen för dessa förträffliga bilar nu?
      /Sven

      Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
      Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
      ++

      Comment


      • #4
        Originally posted by mirafiori View Post
        Vart är världen på väg?? Fiat vinner ett test i nya TV! Någon som minns när det hände sist
        Tror bestämt det var 1990, Uno Turbo i.e.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Snart kommer någon som påstår att Marchionne mutade de
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Ah, det där tror jag på när jag ser de... finns väl ingen bil som fått så mycket skit annars sedan...Leyland Princess..! Eller handlade allt om en väldigt trött 95 hästars motor?
            Last edited by captainmorgan; 25 February 2015, 22:08.
            captainmorgan

            Comment


            • #7
              Ja inte är den vacker..
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Tröööött 95hp och kassa framsäten, annars hade jag bytt till den. Varför fick vi inte NAFTA-modellen med DDCT, 160hp och andra säten (inga klagar på sätena i USA)?
                "Inte vacker" är i betraktarens ögon. Lika cool och vacker som Multiplan, tycker jag. Kia Soul och Nissan Juke däremot är "inte vackra"
                Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                Comment


                • #9
                  Fast Multiplan var nästan ett avant-garde-konstverk tycker jag, med väl uttänkta proportioner utan kompromisser. Stenhårt utvecklad i extremt hårda tyglar uppenbarligen.

                  Medan 500L känns som just det, en kompomiss. Man vill använda GrandePuntoplattan, MEN jättestor kaross, MEN se ut som en 500... "ojdå hur blev det här"
                  Last edited by per; 26 February 2015, 11:54.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Trekking ser ju väldigt mycket bättre ut än den första versionen. Generalagenten lyckas ju alltid med samma grej, dvs ALLTID för små motorer ! Multiplan är ju verkligen ett mästerverk!!
                    captainmorgan

                    Comment


                    • #11
                      Var tvungen att köpa blaskan..! 500 L är ju en tung bil! Över 1500 kilo!! Lite kul också Cittran var som ett rullande flipperspel och att det krävdes TVÅ Kia för att genomföra testet medans Fiaten var felfri!
                      captainmorgan

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by captainmorgan View Post
                        500 L är ju en tung bil! Över 1500 kilo!!
                        Det är väl vad bilar väger idag. 500L är inte direkt en småbil.
                        Fiat Coupé 20V Turbo -99

                        Comment


                        • #13
                          De mätte ju den 120hk till 132?
                          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                          S/y Mascot
                          S/y Rebell
                          20vT
                          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by pazzo View Post
                            De mätte ju den 120hk till 132?

                            Är väl bara att tacka och ta emot. Det här med downsizing av motorer är mest skit. Min gamla Ducato har en 2.8 och min nya en 2.3. Den gamle gick att köra klart under litern.
                            Den nya säger reklamen från 0.7 men det går absolut inte att komma under litern, inte en chans. Speciellt inte på motorväg där 2.3 knappast går under 1.3-1.4 ! IOFS med stort skåp men..
                            Samma med 500 L . 1368 kubik som ska dra iväg med en 1500 kilo tung bil. En Croma från sent -90 tal har en tvålitersmotor på 2 liter och den gick utan vidare att köra på 0.7-0.8
                            och vägde ungefär detsamma. Känns inte som det går på riktigt rätt håll!
                            captainmorgan

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by captainmorgan View Post
                              Är väl bara att tacka och ta emot. Det här med downsizing av motorer är mest skit. Min gamla Ducato har en 2.8 och min nya en 2.3. Den gamle gick att köra klart under litern.
                              Den nya säger reklamen från 0.7 men det går absolut inte att komma under litern, inte en chans. Speciellt inte på motorväg där 2.3 knappast går under 1.3-1.4 ! IOFS med stort skåp men..
                              Samma med 500 L . 1368 kubik som ska dra iväg med en 1500 kilo tung bil. En Croma från sent -90 tal har en tvålitersmotor på 2 liter och den gick utan vidare att köra på 0.7-0.8
                              och vägde ungefär detsamma. Känns inte som det går på riktigt rätt håll!
                              Mindre motorer är väl bara för att lura avgaskraven (koldioxidutsläpp). Alla vet ju att dessa småmotorer drar bra mycket mer än broschyrens glädjesiffror. (iofs alla motorer drar väl mer än vad tillverkaren anvisar).
                              Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                              Comment

                              Working...
                              X