Announcement

Collapse
No announcement yet.

AUX i Fiat strada-09?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AUX i Fiat strada-09?

    Har en fiat strada från 2009. på stereon går de att välja AUX uttag. men var brukar den sitta på dessa bilar?
    Last edited by joakim89; 20 July 2015, 10:03.

  • #2
    AUX brukar ju sitta som några stift i multiuttaget på baksidan av stereon. Det finns tretton på dussinet adaptrar för detta eftersom det verkar vara ett standardkontaktdon.
    Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

    Comment


    • #3
      tänkte mer om var den uttaget brukar sitta i dessa bilar? vissa har i handskfacket, vissa har i nått fack, men hittar inget

      Comment


      • #4
        Finns de nån kabel som ni vet passar med säkerhet?
        finns de kabel så man får usb också? Kostnad? Tsr de länge att montera?




        var hittar man adapter för enkeldin? Inkl kabel adapter? Pris?
        Skulle ha en jävligt bra stereo liggandes
        Last edited by joakim89; 8 July 2015, 22:26.

        Comment


        • #5
          Har du aux i menyn så kanske denna sladd funkar: http://m.ebay.co.uk/itm/260490716773...26&_mwBanner=1

          Då köper du en rca till 3,5mm hona eller hane phono sladd beroende hur du vill koppa in din enhet.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Nån som har nån som dom är säker på att funkar? gärna för USB istället för AUX om de går

            Comment


            • #7
              Aux är en "gammal" klassisk analog "hjälp-anslutning". USB betyder Universal Serial Bus och är en digital in/ut-anslutning. Det är två ganska väsensskilda världar vi talar om. Men det är klart... nå'n aktiv box med inbyggd D/A omvandlare kanske finns...? Men inte vad jag vet.
              /Sven

              Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
              Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
              ++

              Comment


              • #8
                Originally posted by Bambu View Post
                Aux är en "gammal" klassisk analog "hjälp-anslutning". USB betyder Universal Serial Bus och är en digital in/ut-anslutning. Det är två ganska väsensskilda världar vi talar om. Men det är klart... nå'n aktiv box med inbyggd D/A omvandlare kanske finns...? Men inte vad jag vet.

                Numera finns de färdiga adapter AUX-USB använder de på hemma stereon

                Comment


                • #9
                  Har sett att det finns kablar som är 3,5mm hane på en sida och usb på andra sidan. Har inte brytt mig att kolla upp det närmare men de måste vara en DAC i de och då kan du inte byta låtar eller så finns det special stereos som kan avkoda och styra musiken från usb minnet. För AUX är analog signal och USB är digitalt. Jag har svårt att tro att Stradan kan avkoda digital ström från usb via aux in. Kablarna var inte dyra så det är bara att testa.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Vad tror ni de kostar och byta ut originalstereon mot en vanlig standard enkeldin stereo?

                    Comment


                    • #11
                      Ring och snacka med BRL eller MDS eller din lokala bilstereo återförsäljare så får du veta vad det är för bilstereoram och eventuella adaptrar du behöver. Kan väl kosta runt 500 lapp plus ny stereo. Kan du inte montera ihop det själv så tillkommer monteringskostnaden men dagens bilar har iso kontakter så det är svårt att misslyckas.
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by 84jr0 View Post
                        Ring och snacka med BRL eller MDS eller din lokala bilstereo återförsäljare så får du veta vad det är för bilstereoram och eventuella adaptrar du behöver. Kan väl kosta runt 500 lapp plus ny stereo. Kan du inte montera ihop det själv så tillkommer monteringskostnaden men dagens bilar har iso kontakter så det är svårt att misslyckas.
                        Dom visste typ inget.




                        Hittade ett interface(så man får USB,KORT och AUX) för 895kr är de nån som vet om stradan har 8 eller 12polig där bak?

                        EDIT

                        Hittade denna bild på bildelsbasen, dom nedre är antagligen ISO, men resten, hur ska dom räknas?
                        Last edited by joakim89; 20 July 2015, 10:10.

                        Comment


                        • #13
                          Det finns 2 olika modeller av stereon i Stradan, fiats artikel nr 100178414 och 95600203. Vilken har du?
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by 84jr0 View Post
                            Det finns 2 olika modeller av stereon i Stradan, fiats artikel nr 100178414 och 95600203. Vilken har du?

                            verkar inte bättre än att jag måste plocka lös skiten

                            Comment


                            • #15
                              Likadan som på bilden är de. Dom äldre stradorna hade en annan modell
                              Stereon verkar heta VP50FF-18C838-EA
                              Attached Files
                              Last edited by joakim89; 20 July 2015, 15:38.

                              Comment

                              Working...
                              X