Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpa förbrukningsdelar från Tyskland?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpa förbrukningsdelar från Tyskland?

    Efter att jag känner mig hyfsat uppskjörtad på vanliga servicear på auktoriserade Fiatverkstäder, tänker jag börja serva bilarna själv. Dvs oljebyte, filter och bromsbelägg. De enkla grejerna.

    Har ni några tips var man köper förbrukningsprylar billigast? Köpte senast från Mekonomen, men de var varken speciellt billiga eller hade bra koll. Givetvis lyckades de skicka ett filter som inte passade... Så det är ju en fördel att köpa från någon som har koll på Fiat.

    /Lars

  • #2
    Jag brukar handla på Autoexperten, tycker det funkar helt okej. Men det beror åxå väldans mycket på hur engagerad personalen är. Ibland har man tur å ibland inte. Men Fiat skäms inte ens när dom tar betalt...

    Comment


    • #3
      www.shop4parts.co.uk/

      Här inte koll på priserna mot "vanliga" Fiat verkstäder i Sverige. Köpte delar därifrån när jag skulle serva Abarthen och det var halva priset mot vad aukt. Abarth verkstad skulle ha även med frakten inräknad. Tror dock att kronan var lite starkare mot pundet när jag köpte än vad det är idag.
      Abarth 500 -09
      "Den perfekta familjebilen"

      Comment


      • #5
        Billigt, bra, relativt snabb lev tid. Billig frakt.

        http://www.mister-auto.se/sv/
        Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

        Comment


        • #6
          Har någon handlat från
          http://www.bildelarstore.se/

          Skall prova att skicka efter lite delar till min systers tyska bil, då prisbilden är angenäm ....
          //R//

          Comment


          • #7
            Kan tipsa om eurocarparts.co.uk som har massvis med delar och dessutom grymma rabatter just nu. La en beställning i morse på totalt 160£ inkl frakt, på Mekonomen hade samma grejer kostat 3500 kr... bara en sån sak som vindrutetorkare som I Sverige kostar 700-800 kr ligger på ca 250-300.
            Fiatlös

            ___________________

            Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

            Comment

            Working...
            X