Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ska titta på en Croma -88

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ska titta på en Croma -88

    Ska iväg och titta på en croma på Lördag. Några modellspecifika saker man ska ha koll på??? Rost är en sak förstår jag
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

  • #2
    Viktigare än allt annat: Bakaxelbalken på Croman och 164an är en klassiker. Tunn plåt blir som Digestivekex av rost.
    Den har ingen bärande funktion utan endast positionerande för stag m.m..
    Plåten är så tunn att Bilprovningen de första åren mosade dessa innan kunskapen spred sig att det inte gick att lyfta i balken.

    Om bilen inte är rostig är det världens bästa bruksbil med undantag för att det inte finns AC eller farthållare.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      Samma bakaxelbalk som 164:an. Dessa vet jag hur man renoverar. Man lägger en 1,5 mm plåt i botten så kan dom lyfta bäst dom vill
      Det där med bilprovningen och inte lyfta i balken sket dom allt i. Jag poängterade detta när min balk var nyrenoverad, bilprovningen hittade inget i datorn om detta.
      Besgubben satte ändå domkraften i balken och lyfte, högersvingen var inte värst långt borta då
      Last edited by alfamats; 8 October 2015, 18:41.
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • #4
        Renovera... om det finns någon plåt kvar att svetsa i. SBP fick betala för skadorna i några fall så kunskapen spred sig så småningom.
        Men det gäller att vara med och styra upp.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment

        Working...
        X