If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Originally posted by per Synd att den har den fulaste fronten jag sett. Vad har hänt hos Fiat? Har de inte råd med formgivare längre?
Mainstream, Per...
Designjippot med Bravo, Brava, Marea gick inte bra !
Eller var det den "knarrande" inredningen som skrämde bort kunderna ?
För att inte tala om Multipla,,,, Hur bra sålde den !
Måste nog se ut som når Koreanskt för att funka + lite
Audi-inspirerat inuti som Stilon.
Originally posted by per Mainstream är en sak Håkan, smaklöshet en annan!
Stilo, Stilo SW och nuvarande Punto är jäkligt lyckade enl. mig. Synd att bryta trenden..
Tycker personligen att första modellen av Punto var snyggast, speciellt om det är en GT. (måste nog ha en)
//Martin
Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
Åker - Cheva Transsport -01
Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
Såld - VW Golf 2,0 TDI -04
Tycker ej att Fiat någonsin har designat smaklösa bilar !
Del allmäna trenden gör däremot att bilarna blir mer lika !
Stora lyktor gör FAKTISKT ATT BILEN FÅR BÄTTRE LJUSBILD
Sen har ju alla nya bilar det.
Har märkt DET på Marean, inte bästa halvljus (kort).
NYA Puntons lampor liknar GAMLA Avensis , o det är ju ingen HIT precis.
Men förhoppningsvis är det funktion FÖRE design o DET VILL KUNDEN HA, efter all knarrande inredning !
Synd att allt krut bränns på ALFA (designmässigt)
Annars håller jag med om Stilon,, finfin men liiiite tysk inredning !
Puton helt rätt, med lite "Multipla" inredning (dörrar 80 ELX)
Nya Ulysse och den här Punton tar nog priset.. Inte nog med fronten, de har ju förstört även det bästa på bilen, aktern..
Men när jag kollar på bakluckan kommer jag återigen att tänka på hur Coupen skulle se ut med nya runda emblemet på bakluckan..?
Nån som är flink med Photoshop? :-)
det var punton 2:an som gjorde att jag verkligen skaffade en fiat, såg testet i teknikens värld och blev förälskad!
lyktorna o bakljusarrangemanget o den konkava släta bakluckan.. *suck* m.a.o allt det som dom tagit bort
fast den ser onekligen praktisk o förnuftig ut, och n stor grill tar stenskotten bättre än en nerdragen huvbit
denna modellen ska väl bytas om inte allför länge.. de kanske försöker krama ut det sista bara.. det kommer snart en ny..jättejättetuff
Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
Punto Cabrio S -95 aka Pikachu http://fiatpanda.wordpress.com/
Trimestrale Fiat - L'AUTO PERDE ANCORA (13/05/2003)
--------------------------------------------------------------------------------
In linea con le previsioni degli analisti, il settore auto di Fiat ha archiviato il primo trimestre con perdite operative per 334 milioni di euro (nello stesso periodo dello scorso anno erano ammontate a 429 milioni), su un fatturato sceso a 4,9 miliardi di euro dai 6 miliardi del gennaio-marzo 2002.
Per i vertici dell'azienda il lieve progresso del risultato operativo è da attribuire ai "primi effetti delle azioni di ristrutturazione e riduzione dei costi, alle sinergie con General Motors e al miglioramento della qualità delle vendite".
Sempre nel primo trimestre, l'intero Gruppo ha registrato perdite consolidate nette per 699 milioni di euro (contro i 663 del 2002), mentre il risultato operativo è stato negativo per 342 milioni di euro (a fronte del "rosso" per 299 milioni dell'anno prima).
Al 31 marzo l'indebitamento netto era di 5,2 miliardi di euro, in rialzo di 1,4 miliardi rispetto al consuntivo del 31 dicembre scorso, ma in calo rispetto ai 6,6 miliardi dichiarati alla fine di marzo 2002.
Comment