Announcement

Collapse
No announcement yet.

Underbart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Underbart

    I helgen skulle jag tvätta Coupen i götet, körde en borsttvätt för första gången, tänkte att det skulle väl vara ok en gång för att få bort lite insekter. Bilen va ren innan, men hade lite insekter på huv och front. Efter tvätten hittade jag ca 10 "hål" i lacken på a-stolpar och taket, samt hela kofångaren fram va full med vita "prickar" (säkert 50 st)... Visst hade jag ngra stenskott på huven och kofångaren innan men inte speciellt många. Klev in o klagade eftersom borsten tryckte j-ligt hårt, hela bilen skakade när den körde taket, och tänkte ngt gått fel. Men givetvis så förklarade mack-gubben att det inte kan ha varit tvätten. Studerade lacken lite närmre efteråt och hittade en "lagning" på a-stolpen där lacken hade en annan nyans, i ungefär samma storlek som dom nya "prickarna". Så min teori är väl att det fanns fler lagningar som jag inte sett eftersom jag inte kollat så noga efter gamla stenskott som gjorts lite halvdant och som på något sätt "slitits" upp av tvätten. Vet inte om det är möjligt men en jävla massa vita prickar har jag i alla fall nu... Ville bara klaga av mig lite! Vad gör man nu? Kan man fylla i hål i lacken snyggt eller blir det omlackning av front och tak?
    Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

  • #2
    Re: Underbart

    lät inte roligt det där =(
    jo nu är det så att jag kommer att bli fattig!
    .:: www.starmate.se ::.

    Comment


    • #3
      Re: Underbart

      Har fått min andra bil sabbad två gånger i biltvätt, först en borstfri sen en med skonsamma borstar. Båda gångerna nekar de ansvar och säger att de aldrig hört talas om att tvättarna kan orsaka skada. Sen använder de maskningstaktiken, om man inte svarar i telefon osv och lyckas dra ut på tiden är chansen stor att kunden ger upp.

      Gick till BVS som sa att det är rätt vanligt att bilar blir skadade i tvätten. Har fått ersättning båda gångerna efter massor tjafs.

      / Frippe

      Comment


      • #4
        Re: Re: Underbart

        Jo det är bra att någon orkar ta strid men lär av erfarenheten och tvätta inte maskintvätt!!

        Då slipper man en massa tjaffs och resultatet blir 10 gånger bättre.

        Originally posted by Frederik
        Har fått min andra bil sabbad två gånger i biltvätt, först en borstfri sen en med skonsamma borstar. Båda gångerna nekar de ansvar och säger att de aldrig hört talas om att tvättarna kan orsaka skada. Sen använder de maskningstaktiken, om man inte svarar i telefon osv och lyckas dra ut på tiden är chansen stor att kunden ger upp.

        Gick till BVS som sa att det är rätt vanligt att bilar blir skadade i tvätten. Har fått ersättning båda gångerna efter massor tjafs.

        / Frippe
        jo nu är det så att jag kommer att bli fattig!
        .:: www.starmate.se ::.

        Comment


        • #5
          var va du nånstans och tvättade bilen i göteborg så jjag bet vilken jag skall passa mig för. Jag tvättar bara i bland på vintern men det är ju aldrig kul när sånt händer. Jag tror att de borstlösa är skonsammare mot bilen men om bilen är riktigt skiten så blir den ju inte ren.

          Comment


          • #6
            ..det är då man verkligen borde tvätta för hand..! ;-)
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Tvättade på OKQ8 vid motet där man svänger mot Fiskebäck alt Grimmered typ. Minns inte vad gatan heter... Men kommer aldrig mer tvätta maskintvätt, trist att detta hände första gången bara.
              Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

              Comment

              Working...
              X