Announcement

Collapse
No announcement yet.

vem har rullat längst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vem har rullat längst

    en fiat är i folks ögon slutkörd efter en 10-15000 mil,
    tänkte vi kunde bevisa motsatsen en gång för alla genom att göra en topplista till vår hemsida, med de 5-10 bilarna som rullat allra längst

    mätarställningen bevisas enklast med ett foto

    finns det något intresse för en sån här grej?
    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
    http://fiatpanda.wordpress.com/

  • #2
    Min har rullat ca 21000mil, ska fixxa foto. Fasst på mätaren står det typ 1000mil nu... Digital å börjar om från 0 efter 20000mil... =)
    //Rickard
    http://tipo.sketfull.com

    Comment


    • #3
      18000 mil har min kärra rullat.. =)

      Comment


      • #4
        min

        Uno D slår snart om till 22000mil. fast har säket gått mycket mer. När vi köpte den stod mätaren på 10000mil och då var ratten helblank pedalgummit borta och siffrorna på växelknoppen helt bortväxlade......lite tidigt kanske ??
        /HH

        Comment


        • #5
          då fixar jag en lista

          ja fixxar en lista!. Det får bli en fem i topp till en början Henrik leder inofficiellt just nu har ni foton e d bra, annars annars får de funka ändå

          skulle vara kul med några rader om bilen, om man klickar på en i listan..hmm.. såhär?:

          miltal:
          modell:
          i min ägo sedan:
          reparationer:
          (drivaxlar, motorer och annat sånt "stort", har inget stort hänt skriver vi "inga problem"
          +nån kommentar,

          (vill ni kan ni messa mig privat åxå)

          sketfull: kul med en digital som börjar om på 20.. vad är egentligen vitsen med det??
          Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
          Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
          Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
          http://fiatpanda.wordpress.com/

          Comment


          • #6
            Tempra långmilare

            Hej!

            Jag hade en tempra 2.0 STW -91 under några år. Den hade gått som taxi och när jag köpte den så hade den gått 24000 mil. Jag sålde den några år senare och då hade den gått nästan 30000. Motorn gick riktigt bra, tickade lite i ventilerna. Växellådan var det inget fel på alls. Stötdämparna bytte jag när den gått 25000 och då blev det som en "ny" bil. tänk vad mkt gasstötdämpare kan göra. När bilen gått 26000 mil så fick jag den ej igenom bilprovningen pga för höga avgasvärden. Då lämnade jag in den på en Fiat verkstad och det konstaterades att katten var slut. Men meken ansåg att motorn gav riktigt låga värden i sig. Fick tag på en beg. kat i trollhättan och sen gick den igenom besiktningens nålsöga. Tempran kan rekommenderas, den är väldigt rymlig och är trevlig att köra. :-)
            Åk brudfjället nästa gång du passerar!

            Comment


            • #7
              Re: då fixar jag en lista

              Miltal: 22050mil (Förväntas bli ännu mer efter sommaren farsan pendlar till jobbet varje dag blir de +10mil)

              Modell: Fiat Tipo 1400cc

              I min ägo sedan: januari 2002 då den gått ca. 17800mil

              Reparationer: Bakre hjullagret, Hjulcylindern bak i övrigt inga problem!

              Komentar: Riktigt bra och pålitlig bil, kan hålla en hel del bara man vårdar den!
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                min croma 2.0ie har gått 28000 mil nu, ganska rostig och risigt, men går väldigt bra
                /Peter

                Comment


                • #9
                  Min Argenta: 24100mil. (kan inte bevisas med foto eftersom mätaren slår över vid 9999mil.. Men serviceboken vet!)
                  Min fars Uno 75SX -88: 41000mil, UTAN katalysatorbyte! Det skulle inte många andra bilar klara tror jag. Den är dock död o begraven nu.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Re: då fixar jag en lista

                    Min Fiat Coupé har ju inte gott längst men den har garanterat chokat många då dom sett hur långt den gott...
                    Tänk på att bilen har en oöpnad motor och ända kört på stripen under hela förra året samt även i år...
                    Den har kört 13,1 @ 178km/h samt 13,4 2 191km/h på 402 meter efekt ca: 300++++hk..
                    Plus en del bankörning...
                    Så man kan säga att motorn är outslitlig...

                    miltal: 17500mil
                    modell: Fiat Coupé 2,0 16V Turbo -95
                    i min ägo sedan: 2000-07-11
                    reparationer: Ny växellåda, kopling x2, drivaxlar, hjulager x4, bromsskivor, plus lite annat godis mycket på grund av det bilen har fått genom lida!
                    Hade den bara körts normalt med den efekt den har så hade det aldrig blivit så här mycket fel...
                    /Jimmy Särås
                    mvh Jimmy Särås

                    0736-996 993

                    Comment


                    • #11
                      Min gammla 127:a Special (903cc) hade gått 26000mil när jag sålde den. träffade en som köpt den av den jag sålde till och då hade den passerat 36000mil. De hade kört den två ggr till vitryssland.
                      Tur att jag bytte kamkedja mm

                      Svårbevisat med tanke på at 10000 mil = 0000mil
                      //Martin
                      Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                      Åker - Cheva Transsport -01
                      Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                      Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                      Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                      Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                      Comment


                      • #12
                        OK
                        Kul ide !
                        Tyvärr platsar man ej förrän man "kört upp sig" några mil till !


                        Tipo -89 11600 Mil Tack ni andra, då vet jag att motorn iallafall har MINST 11000 mil kvar !

                        Marea 2000 1.6 4200 mil / ok NYBIL

                        131 2000 TC 18600 mil,,, inte så mycket, men motorn var helt ok när bilen såldes
                        Fiat for FUN

                        Comment


                        • #13
                          tack! fortsätt gärna!

                          det blir en 5 i topp lista, då får den plats på förstasidan

                          den blir enkel i början.. så bygger ja på vartefter jag får info/nya "anmälningar"
                          Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                          Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                          Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                          http://fiatpanda.wordpress.com/

                          Comment


                          • #14
                            Lämna bilen i garaget nu, Tipon då stod mätaren på 221111km...

                            Måste ta bildbevis ska kolla me polaren om ja får låna hans digitalkamera
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #15
                              min har rullat

                              13685 mil ... känns ok då bilen känns som ny fast klart man hade mått bättre psykiskt om det hade stått 3685 mil undrar hur långt en sådan här kan rulla utan större rep. ?
                              Coupé 16v Turbo -96
                              Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

                              Comment

                              Working...
                              X