Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nycklar+trimm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nycklar+trimm

    1.Har en coupe 95 som är utan immo nyckel, Bilen har gått bra tills jag var tvungen och tvärstanna, då kopplar immon in och bilen går ej att starta. Sitter tydligen start spärr(immo) i elektroniken men nyckel finns ej med immo.

    Hur f..... göra???

    Förslag mottages tacksamt.
    Enl fiat måste jag byta tänd box, kodbox och tändlås för 18 loppor.

    2. Nån som vet en bra trimm firma för portning av toppar samt trimmning i allmänhet till coupen. Tänkte plocka ut runt 300hk om möjligt.
    Har du tips?? hör av dig

  • #2
    om du kunnat starta bilen med nyckeln tidigare så ska det ju fungera nu oxo ..

    lyser "code"-lampan i panelen? går soppapumpen igång?
    /Peter

    Comment


    • #3
      .

      Försök hitta på skroten, databox, imobi enhet o nycklar, sen om du inte vill byta alla lås så går chipet i masternyckeln o flytta över till en annan( du köper en blank från fiat o slippar den så den passar din bil). Sen kodar du dina gammla nycklar.
      Pippigul 124SC -72

      Comment


      • #4
        Har ingen nyckel att koda.

        Det är det som är problemet.

        Försökt hitta på skrot, finns ej.

        Inget tänds i panelen, verkar som om någon kopplat om i systemet så immon ej skall koppla in men gör det då och då ändå.

        Speciellt vid häftiga inbromsningar el liknande.

        Måste då bärga till fiat och in med datorn för att släcka immon. Sen funkar det ett tag.

        Skumt som fan,då fiat ej får fram någon kod via datorn heller.

        Comment


        • #5
          ursäkta att det kan låta konstigt, men var har du fått din bil ifrån???utan nycklar???
          den måste ha varit riktigt billig ;-)
          Nyfiken bara...

          Comment


          • #6
            Nycklar+trimm

            nycklar finns dock utan immo i

            Comment


            • #7
              .

              Har du kollat om codelampan är hel då? Det ska vara imobiliser på den årsmodellen. Alltså har du ingen nyckel alls eller?
              Hur kan du då köra? Om du har en nyckel hur ser den ut?

              EDIT:
              Sen om du fått igångbilen ska inte startspärren kunna stänga av den, datorn identifierar koden om den är rätt så startar bilen sen kolllar den inte mer förens nästa startförsök, så det låter väldans skumt.

              Vilket system nollställer dom?
              Last edited by MikaelR.; 14 July 2003, 08:00.
              Pippigul 124SC -72

              Comment


              • #8
                Re: .

                Originally posted by MikaelR.
                Har du kollat om codelampan är hel då? Det ska vara imobiliser på den årsmodellen. Alltså har du ingen nyckel alls eller?
                Hur kan du då köra? Om du har en nyckel hur ser den ut?

                EDIT:
                Sen om du fått igångbilen ska inte startspärren kunna stänga av den, datorn identifierar koden om den är rätt så startar bilen sen kolllar den inte mer förens nästa startförsök, så det låter väldans skumt.

                Vilket system nollställer dom?

                Det verkar som om någon kopplat förbi code boxen, så den funkade i ca en månad. sen kopplade spärren in och där är vi nu.

                Nycklarna jag har är två till tändning ser ut som till croma, regatta

                Svart platt. en alu till dörrar och en blå plast (reserv dörrar sägs det).

                De tar och tar bort att spärren kopplats in via datorn sen går bilen som en klocka tills den plötsligt kopplar in och ny bogsering till verkstad för släckning av felminnet.

                Som sagt mycket skumt.

                Comment

                Working...
                X