Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor om Tempra/Tipo !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frågor om Tempra/Tipo !

    Hej jag är nybliven medlem och nybliven ägare till en Tempra 2,0 -91 !Jag har haft tidigare 2st fiat en uno och en croma , normalt åker jag omkring i någon av familjens alfor , vi har en 155 DTM , en 146 ti och en 164 ts , men jag behöver en vinterbil och en bill till att dra husvagn med och det blev en tempra efter att croman gick sönder , kamremmen hoppade ( Vill du ha en billig res.bil som är rostfri slå en signal 070-672 39 24)

    Nu till frågorna : jag har en "automatic heating control" på tempran och där är ett problem , det går inte att justera fläkthastigheten den är fast vid ung. halvstyrka !kan du hjälpa mig så vore jag tacksam !en annan fråga är har någon en svensk instr.bok till denna bil (jag har en tysk)?är även intresserad av att köpa en lucka till tanklocket !

    /Juha
    ALFA 156 SW V6 -00 Silver
    ALFA 155 V6 -93 Mblå(svart)
    ALFA 75 2,0 TS -89 Silver
    DUCATI Monster
    FERRARI Testarossa Röd

  • #2
    Re: Frågor om Tempra/Tipo !

    Originally posted by alfaholic
    är även intresserad av att köpa en lucka till tanklocket !

    /Juha
    Men den borde du kunna fixa på skroten...

    http://www.bildelsbasen.se/
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      om fläkten funkar likadant som på croman så sitter det en liten pryl vid fläkten med fyra trådar till som reglerar hastigheten, byt den
      /Peter

      Comment

      Working...
      X