Min Uno 75:a hittade jag för 3000 kr bes+sk i en bilaffär, den såg inte snygg ut. Men iallafall började jag med en kemtvätt ut/invändigt och den blev som ny. Sedan tog man några vändor till bilskroten i Älta och plockade ner en Uno turbo.
Det var också dags med en riktigt stor service eftersom den tydligen inte hade sett en sådan på ett bra tag. Det märktes på en gång att bilen hade bättre krut i sig.
Här är grejer som skall in i bilen.
*Sportratt
*Baklucka från en Uno turbo
*Sport växelspak
*2 tums Simons dämpare (låter f-n bättre än min polares
Golf VR6)
*10tums baslåda
*6x9 högtalare + dubbla steg
*Pioneer delfin stereo med ratt fjärr
*Zender 15 tums fälgar
Det som är kvar att göra på bilen är bl a
*Tona rutorna
*Sänkningssats från Tyskland 60/40mm eller 70/30 fjädrar.
*Maskinpolering av lacken.
Eftersom årets tråkigaste period är antågande (vintern) så får man ha bilen klar till nästa sommar. Återkommer med bilder på bilen. Det blir säkert en blickfångare.
So Long
UNO 4-EVER
Det var också dags med en riktigt stor service eftersom den tydligen inte hade sett en sådan på ett bra tag. Det märktes på en gång att bilen hade bättre krut i sig.
Här är grejer som skall in i bilen.
*Sportratt
*Baklucka från en Uno turbo
*Sport växelspak
*2 tums Simons dämpare (låter f-n bättre än min polares
Golf VR6)
*10tums baslåda
*6x9 högtalare + dubbla steg
*Pioneer delfin stereo med ratt fjärr
*Zender 15 tums fälgar
Det som är kvar att göra på bilen är bl a
*Tona rutorna
*Sänkningssats från Tyskland 60/40mm eller 70/30 fjädrar.
*Maskinpolering av lacken.
Eftersom årets tråkigaste period är antågande (vintern) så får man ha bilen klar till nästa sommar. Återkommer med bilder på bilen. Det blir säkert en blickfångare.
So Long
UNO 4-EVER
Comment