Announcement

Collapse
No announcement yet.

Separationsångest..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Separationsångest..

Fan va jobbigt det är varje gång jag ställer av o pallar upp Argentan för vintern.. Sån jävla separationsångest så det är larvigt!
    Nu sitter man i en lånad Uno SX o skramlar/vinglar fram. Usch..

Nån som känner igen sig? Kan man vara fullt frisk och samtidigt älska en bil?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

Jupp känner lite ått det hållet men jag väntar på att det ska komma snö så man kan ta ut lancian på en tur =)

Men har special försäkring på den så jag slipper ställa av den =)
    Fiat Croma 16v -95 (såld)
    Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
    Ford Mustang cab -71

Comment

har aldrig ställt av bilen för vintern men kan tänka mig hur svårt de skulle va...

Men man får se de från de ljusa sidan... vinterbilen för man köra lite galet om man köper en >10.000kr...

Glida in på en tom parkering på kvällen då det är halt o köra järnet så att man får bort tankarna från den avställda i garaget
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Håller med, tvättade och vaxade coupen i lördags, så nu är den fin inför vintern. Jisses vad man saknar den redan :-( Det är den absolut vackraste bil jag sett, speciellt när den är nytvättad och står och blänker. Även om jag vet att 8000mil servicen skall göras så fort bilen ställs på till våren så orkar man knappt vänta... Inte ofta man ser fram emot att få betala 10-15 000 i service ;-)
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Comment

En annan plockar ju fram sin till vintern.

hehehe
          //PrimusRex

Car: Fiat Panda 4x4

Comment

Panda 4x4

Vad har du för typ av fyrhjulsdrift på Pandan? Är den permanent?
            Drar den bra med soppa?
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

Comment

Det är Steyer Puch som gör den och man ska inte ha den i om man kör fortare än 60 km/h, men gott bett är det när man andvänder den....

jo lite mer drar den ju men runt 0,65 körde jag på en test.

Man kan koppla ur 4x4 så då blir Pandan bara framhjulsdriven, Och det är frihjulsnav bak.
              Last edited by PrimusRex; 25 November 2003, 09:47.
              //PrimusRex

Car: Fiat Panda 4x4

Comment

Panda 4x4 måste ju vara oslagbar på vintern. De är väl ganska höga, hur mycket terräng klara de egentligen?
                Fiatlös

Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

Comment

Precis min åsikt, en billig bil fast 4-hjulsdrift liksom, super.
                  Subaru gjorde ju ngt liknande i slutet av 80-talet eller när det var på en av sina modeller också, fast Fiat är ju lite mer
                  Fiat Punto GT - Turbo for fun

Comment

Just det. Men tyvärr är ju Panda 4x4 ganska ovanliga, och jag kan väl inte tänka mig att de har något rostskydd att prata om.
                    Fiatlös

Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

Comment

fiat panda 4x4 vs subaru trendy

..skulle va roligt att släppa loss dom två i en grusgrop och se hur det slutade
                      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                      http://fiatpanda.wordpress.com/

Comment

Working...
                      X